petnym Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Jag har problem med en Tunze stream 6101 som stannar efter någon timmes drift. Problemet kvarstår även efter grundlig rengöring. Misstänker att det kan vara någon lindning i motorblocket som pajat. Vad tror ni? Citera
petnym Postat 26 februari 2010 Författare Postat 26 februari 2010 Jag drog iväg ett mail till Tunze där jag frågade om kvaliten på deras produkter. Jag skulle egentligen behöva komplettera med ytterligare en pump så det skall bli intressant att se vad de svarar. Citera
NiXoN Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Passa dig, är du lite negativ i mailet så kan de hända att dom låter bli att svara helt.Jag märkte de när jag höll på o reklamera mina 6055 för tredje gången;) var väl lite måttligt trött vid de laget.//NiXoN Citera
petnym Postat 26 februari 2010 Författare Postat 26 februari 2010 Garantin är slut så jag har inget att förlora, fast om dom är på det viset är jag heller inte främmande för att ge dom den publicitet de förtjänar. (Vilket än så länge är god publicitet). Citera
Kohaku Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Va snäll mot Sabine, jag fick en ny pumpmotor gratis fast jag berättade att den var över 2 år och att jag inte hade kvitto kvar !!! Citera
liljeros Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 kursen "hur man får som man vill via mail.*Tja, beställde lite grejjor från england för några månader sen, fick hem prylarna och den "viktiga och dyra" saken var trasig... tog massa foton, skrev ett seriöst mail och frågade hur man "kunde lösa detta..."fick inget svar på en vecka, så då började jag skicka ett mail om dagen, i 13 (!!!) arbetsdagar..... tillslut vart jag trött och skrev "om vi inte kan lösa det här så kommer jag berätta på olika forum om den här händelsen" 2 dagar senare hade jag ett paket på posten.... tråkigt att man ska behöva hota med dålig reklam...affären var denna, *håller upp ett varningens fingerhttp://www.seapets.co.uk/ Citera
Sillen Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Peter frågar efter råd på saker kan tänkas vara fel på hans pump och inte hur man ska hota sig fram till en reklamation!Jag hangde inte riktigt med på felsymptomet. Du skrev att pumpen gick någon timme och sedan stannade den. Hur får du igång den igen då den inte ens startar efter rengöring? Jag tolkade som det hade hänt flera gånger då pumpen inte var ny!Personligen tror jag inte på någon tråd i spolen om du kan få mden att starta igen! Citera
stigigemla Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Det kan vara fel på strömförsörjningen lika väl som på pumpen. Och hör du med en styrning kan det vara den. Jag skulle testa med att ta fram styrningen och strömförsörjningen. Sätt en bordsfläkt eller värmefläkt på kalluft mot dem och se om pumpen går längre tid efter start. I så fall är det en av dem som är dålig. När du vet vilken som är dålig mailar du Tunze. De har (nästan) allt som reservdel. Kolla här: http://www.tunze.com/149.html?&L=1&C=GB&type=&user_tunzeprod_pi1[predid]=-infoxspare_9999.999Har du multicontroller så byt uttag till pumparna. Flyttar sig felet är det controllern. Citera
Nizztos Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Vem är Sabine?Hon som svara på mail Nästan helt säker på att det är fru Tunze.Tror det är svårt att hitta en firma som har bättre kundsupport än Tunze. Givetvis fallerar den ibland, men det är nog undantagsvis.Tycker mig känna igen felbeskrivningen. Har du kollat Tunzes forumdel på reefcentral? Citera
petnym Postat 28 februari 2010 Författare Postat 28 februari 2010 Jag har provat streampumpen lite till. Om man låter den gå kontinuerligt så fungerar den som den skall. Men om man har den på kontrollern så den startar och stoppar på intervall så blir den stående avslagen efter en stund. Citera
Patrik Steen Postat 28 februari 2010 Postat 28 februari 2010 Vad händer om du skakar om den lite under vatten när det inte vill? Citera
petnym Postat 3 mars 2010 Författare Postat 3 mars 2010 Vad händer om du skakar om den lite under vatten när det inte vill?Den har alltid startat efter att jag öppnat den och vridit på impellern. Citera
liljeros Postat 3 mars 2010 Postat 3 mars 2010 ja skulle prova köra den i en hink kallvatten med värmare i, börja skitkallt och sen låta den gå till vattnet är varmt, blir ju en "bra tvätt" i olika temperaturer.. eller mät upp spänningen på den? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.