Gå till innehåll

Problem med Tunze streampump som stannar


petnym

Rekommenderade inlägg

kursen "hur man får som man vill via mail.*

Tja, beställde lite grejjor från england för några månader sen, fick hem prylarna och den "viktiga och dyra" saken var trasig... tog massa foton, skrev ett seriöst mail och frågade hur man "kunde lösa detta..."

fick inget svar på en vecka, så då började jag skicka ett mail om dagen, i 13 (!!!) arbetsdagar..... tillslut vart jag trött och skrev "om vi inte kan lösa det här så kommer jag berätta på olika forum om den här händelsen" 2 dagar senare hade jag ett paket på posten.... tråkigt att man ska behöva hota med dålig reklam...

affären var denna, *håller upp ett varningens finger

http://www.seapets.co.uk/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Peter frågar efter råd på saker kan tänkas vara fel på hans pump och inte hur man ska hota sig fram till en reklamation!

Jag hangde inte riktigt med på felsymptomet. Du skrev att pumpen gick någon timme och sedan stannade den. Hur får du igång den igen då den inte ens startar efter rengöring? Jag tolkade som det hade hänt flera gånger då pumpen inte var ny!

Personligen tror jag inte på någon tråd i spolen om du kan få mden att starta igen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara fel på strömförsörjningen lika väl som på pumpen. Och hör du med en styrning kan det vara den. Jag skulle testa med att ta fram styrningen och strömförsörjningen. Sätt en bordsfläkt eller värmefläkt på kalluft mot dem och se om pumpen går längre tid efter start. I så fall är det en av dem som är dålig. När du vet vilken som är dålig mailar du Tunze. De har (nästan) allt som reservdel. Kolla här: http://www.tunze.com/149.html?&L=1&C=GB&type=&user_tunzeprod_pi1[predid]=-infoxspare_9999.999

Har du multicontroller så byt uttag till pumparna. Flyttar sig felet är det controllern.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är Sabine?

Hon som svara på mail :)

Nästan helt säker på att det är fru Tunze.

Tror det är svårt att hitta en firma som har bättre kundsupport än Tunze. Givetvis fallerar den ibland, men det är nog undantagsvis.

Tycker mig känna igen felbeskrivningen. Har du kollat Tunzes forumdel på reefcentral?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...