Gå till innehåll

Sumplådor tips?


freguz

Rekommenderade inlägg

Om man inte vill köpa ett färdigt dyrt sumpkar i akryl från reef octopus eller aqua medic osv, och ej heller vill köpa ett vanligt glaskar o limma bafflar i, utan kan tänka sig mer vanlig "plastbalja", lite enklare upplägg helt enkelt... är det någon som har lite tips på plastbaljor och var man kan köpa dom? Det är ju bra om de har räta vinklar så man kan limma lite plexi skivor i dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade akvarielagrets prislista och där fanns det lite bra plastkar som man nog kan använda

PLASTAKVARIER / TERRARIER MED LOCK:

Plastakvarium, 23x16x17cm 60,00

Plastakvarium, 30x20x21cm 95,00

Plastakvarium, 37x22x25cm 130,00

Plastakvarium, 41x26x26cm 195,00

Plastakvarium, 45x30x30cm 230,00

Plastakvarium, 47x30x18cm 165,00

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lösningsmedelsbaserat. Funkar det på PP-plast?

inte en aning, vet att man kan renovera en lägenhet, laga gamla bilar och bygga hus med PL400.

Ska man limma polypropen så googlade ja fram detta

3M™ Scotch-Weld™ 90 Starklim BlobServlet?locale=sv_SE&lmd=1159449551000&assetId=1114307177763&assetType=MMM_Image&blobAttribute=ThumbnailImage

Det perfekta limmet för plaster (även polyeten och polypropen) mot trä, metall och många andra material. Mycket lämpligt för limning av högtryckslaminat mot bord, skåp och hyllor. Hög initial och slutlig styrka. Snabbtorkande.

Temperaturbeständigt upp till 71 °C

Täckförmåga: Cirka 3,7 m²/burk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska stå under mitt 45L, typ 40cm långt, 40*25*25 eller så, dvs inte så stort :)

ah hade ett ett sånt i PLAST som jag använde för medicinering osv... kastade det... men tror jag gav 199:- för det på typ djurmagasinet eller liknande... går alltid att hitta klipp på dom där större kedjorna, sist nu i västerås iaf. så sålde dom 60liters kar med Eheim tillbehör för 199:- st... bara att hålla ögonen öppna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu ändå ska köpa plexi till o limma bafflar i ett plastkar så kan du lika bra köpa en skiva plexi på Bauhaus och såga till och limma ihop. Så länge du har rätt typ av lim så är väl det det smidigaste alternativet isf. En skiva på 400x1500x3 kostar någon hundralapp, det lär du kunna få ihop något på kan jag tycka.

Fast glas och silikon är ju svårslaget kan jag tycka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...