Klubbsson Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Håller på att provfylla mitt 720, nervöst, se om bänken håller, akvariet är tätt, min 63mm genomföring är tät, är mina rörkopplingar täta.... nervöst!. lyssnar på hög musik så jag ska slippa att små knäppande ljud. så nu är det bara att hålla tummarna.Är det nån som har lyckats montera orginalfästet till en tunze turbelle 6060??inte jag ialla fall.Sen ska jag tappa ur det och låta osmosen jobba ett tag.... Citera
HyperBamse Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 jo jag fick fast fästet till slut men det tog mig mellan 3o ch 5 dagar innan jag blev riktigt nöjd med riktningen, fast sättningen och ljudvibbar....annars borrar du bara hål och sätter i eheims sugfötter i hålen.....vet en som gjorde det och det blev bättre än standarden....funderar på att bygga om mitt.... Citera
adddo Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Det där blir nog riktigt snyggt med tiden! Ska bli kul att följa. Citera
Klubbsson Postat 27 november 2004 Författare Postat 27 november 2004 Bänken lär ju hålla iaf/Lasse Japp!eller för att citera farsan "Det syns att du har fått virket gratis" Det ska till lite lister runt hela karet. Efter som spik och skruvar är fula har jag inte använt några. Citera
Nito Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 du har väl ett osmosfilter som lämnar 30 l./dygn.. . Citera
stigigemla Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Jag har också just börjat fylla 30 liter per dygn-det droppar bara! Citera
Klubbsson Postat 27 november 2004 Författare Postat 27 november 2004 Min osmos lämnar 600L/dygnså man är väl lite bortskämd... Citera
Nito Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Min osmos lämnar 600L/dygnså man är väl lite bortskämd... Den vill jag ha, jag tänker inte börja fylla mitt 575 liter med mitt RO filter som lämnar ca. 60 l/dygn eftersom det kommer ta över en vecka... Citera
jower Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Ska bli spännande att följa...Angående stream pumparna så finns det magnetfästen som ska va bra. Tror att drakfisken har... Citera
wrang Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Är det nån som har lyckats montera orginalfästet till en tunze turbelle 6060??inte jag ialla fall. Ja det är konstigt att ett sådant stort företag ens kan med att skicka med det som de kallar fäste. Men dom funkar säkert bättre med kar som ej har någon fet kant i överkant som man har på karet. Hur jag än vände å vred så fick man ej till det. gjorde så att jag tog en plexiglas bit gjorde upp 4st hål satte in starka/stora sugproppar i hålen och borrade i mitten på plexit 2st hål där jag satte fast orginal fästet. Har funkat bra tycker jag har väll fått putta upp den igen nån gång då jag märkt att det glider ner efter ett tag. Kanske det är för att den "rör" sig mellan svägningarna/intervallen.Finns äntligen att få tag på nu är ju magnethållarna. Citera
acuario Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Håller med wrang. Det är skandal att man inte får med ett fäste värd namnet på en pump som kostar över 3000:-Ris till Tunze, ni borde piskas offentligt Citera
Klubbsson Postat 29 november 2004 Författare Postat 29 november 2004 Jag hittade på en "bra" lösning, inte snygg men den fungerar utmärkt..... fick ju till och med nytta av det idiotiska orginalfästet. Det behöde ju bara kompletteras med lite steksnöreJag tror att jag ska skicka lite konstruktions kritik till dom i morgon. Och be dom skicka med en meter snöre. Citera
wrang Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Ja allt funkar säkert men vill ändå vara lite petig Snören ruttnar i vatten så har du möjlighet försök att byt ut dessa innan du bygger för det hela. Använd svarta buntband istället Citera
HeNkedeh Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Jag fick dit mitt orginal fäste på 1 min hur lätt som helst och det sitter kvar hur bra som helst även nu 6månader senare.. Citera
acuario Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Den svarta (korta)plastskruven gick av efter några månader och om jag inte hade haft en specialkonstruktion där fästet var satt i (2 dubbla glasremsor) med mellanrum så hade pumpen ramlat till botten men nu hängde pumpen kvar men pekade i 45 grader nedåt och klämman låg på botten. Skruven gick av pga att pumpen rycker fram och tillbaka av intervallet. Pissdålig konstruktion Tunze!!! Ge oss fästena som ni säljer som tillbehör och sluta vara så jä*vla snåla vi betalar trots allt dyra pengar för pumpen.. Citera
troffe Postat 26 december 2004 Postat 26 december 2004 reklamera mera!Det ska vara två års garanti mot materialfel.. Harråd och rön haft några bra tester På sistonde?ex av algskrapor syrestenar. mm?? Citera
the rookie Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 tror att den endast fungerar som den skall på helglas ...väldigt tråkigt ... men den sitter som ljuten på mitt ...15 mm glas ... Citera
osby0479 Postat 8 maj 2018 Postat 8 maj 2018 Trendig tread enligt Tapatalk, 13 år gammal tråd!!Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.