Jurgonh Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 har just fått igång mitt "nya" kar..Karet är borrat och det sitter en dorso..Det lever om nått så förbannat.. långt ifårn tyst.Det är ett litet hål på end-capen som jag förstår att man kan vrida på för att reglera mängden luft och däreigenom reglera hur mycket det låter.. men hur jag än gör så blir det inte tyst..Det verkar finnas två lägen hur jag än vrider och vänder.. det ena är att det säger SLURP och så sjunker nivån i boxen tills häverten bryts och så fylls det på igen och så går det runt så.. om jag vrider så att det kommer in mera luft så blir det en jämn nivå i boxen men det sörplar och gugrlar nått otroligt från durson....Hur ska jag för för att få det hela tyst? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Sörplar det från slangen där luften sugs in? Sätt en ljuddämpare på denna så kan det bli bättre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Två åtgärder.Längst ned på slangen/röret ned i sumpen skall det vara en kran. Den ställer man in så att det kommer ett minimum av luft ned i sumpen. Se bara till så att vattennivån i röret inte kommer för högt.Sätt en dm luftslang i hålet längst upp så ljudämpar den avsevärt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 6 april 2010 Författare Dela Postat 6 april 2010 Ahh..Ja det sitter ingen luftslang i topplocket.. bara ett litet borrat hål i röret och motsvarande i topplocket.. så att man kan vrida på locket för att ställa in hur mycket luft.. men det kan alltså vara en ide att sätta det en slang istället.. antar att jag måste ha nån form av slangklämma för att ställa luften då.. Och även en kran att sätta på röret i sumpen får jag köpa in för det sitter inte heller där.. läggs till på handlingslistan =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Det skall vara fritt flöde på luften. Stryper du luften börjar nivån i överriningsfacket att pendla. Luftflödet minskar du genom kranen längst ned på avloppslangen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Um... Klassisk durso justeras med just luftflödet, och inte kran där nere. Kran där nere är en förenkling som inte hör till den ursprungliga designen.Däremot har dursons skapare slutat rekomendera att man borrar genom sidan på hatten för att få ett ställbart hål, utan rekomenderar numera ett hål med kran för att kunna styra luftflödet.Tanken är att man ska släppa in så lite luft som möjligt, utöver det som behövs för att bryta häverten. Tror jag.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Ska du inte slå till med en parallell hävert också så minskar flödet genom durson och det blir tystare av det skälet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 I originalet är rördimensionen minskad längst ned. Det tycker jag är lättare att få att fungera optimalt med en kran i stället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 Nja.I originalutförande så ska förminskningen sitta vid genomföringen i botten på karet.Jag missad detta när jag byggde min, så jag fick sätta en kran, den kranen ska sitta så långt ner som möjligt.http://www.dursostandpipes.com/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.