Gå till innehåll

Ny startat 38 liters


ThePatrik

Rekommenderade inlägg

Tjena!

Startade upp akvariet för lite drygt 2 månader sen, men fick massa klödd med värdena och stenen, så bestämmde mig i söndags för att slänga ut allting och börja om igen. sagt o gjort i måndags handlade jag in lite ny LS fixade till akvariet. jag har 2 clowner som jag hade innan jag bytat ut allting och dem verkar trivas jätte bra. har hittat lite andra roliga grejor också, som sniglar o någon snäcka hittade även ett par borstmaskar idag, vad gör dem för nytta i akvariet?? och klarar dem sig utan sand länge för det har jag ingen men ska fixa till helgen. bild på burken kommer upp snart:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Startade upp akvariet för lite drygt 2 månader sen, men fick massa klödd med värdena och stenen, så bestämmde mig i söndags för att slänga ut allting och börja om igen. sagt o gjort i måndags handlade jag in lite ny LS fixade till akvariet. jag har 2 clowner som jag hade innan jag bytat ut allting och dem verkar trivas jätte bra. har hittat lite andra roliga grejor också, som sniglar o någon snäcka hittade även ett par borstmaskar idag, vad gör dem för nytta i akvariet?? och klarar dem sig utan sand länge för det har jag ingen men ska fixa till helgen. bild på burken kommer upp snart:)

är själv jätte nybörjare, men tror du kommer få samma "klödd" i akvariet även denna gång, om jag tolkar "klödd" rätt så är det en fas man ska gå igenom innan allt är som det ska i akvariet,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja lite kommer jag få men inte samma klödd som innan, då stenen troligen var förgammal så fosfaten var skyhögt hela tiden, och sen hade jag bara kranvatten dock bytade jag ut lite efter hand, men nu kör jag på bara osmos och så får jag en jäkla massa hjälp av en polare som har haft salt kar i ett par år så det kan inte gå sämre än förra :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det e jäkligt skoj:)

ja ska försöka ta en bra bild nu snart, men nu när jag la i sanden så e det lite grummligt för tillfället men kommer kanske upp en bild senare ikväll:)

vattenvärdena har jag faktiskt ingen stenkoll på nu.. haha lite illa jag vet, men nitrat ligger på 0, fosfat 0, och salt 1.024. det är tyvärr bara dem jag har nu.

är inte så jätte bra på akvarieteknik men den är inget märkvärdig, det är ingeting utöver det man får till i clownhotellet när man köper det förutom en värmare om man säger så:)

i burken just nu finns där 2 clowner 1 snigel och lite annat smått o gott :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Nä nu börjar det bli dags att vara lite mer aktiv här inne!

Har nu börjat få lite bättre ordning i min lilla burk, fiskarna trivs mycket bra och har även fått in en liten städpatrull i form av 2 turbosniglar, ska försöka hinna inom akvariebutiken imorgon och skaffa mig en eremit också:)

här kommer lite nya bilder, haha dock att jag inte är världens skarpaste fotograf;)

post-5063-14468919878406_thumb.jpg

post-5063-144689198786_thumb.jpg

post-5063-14468919878774_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja jag har tänkt lite på det, hade också en tanke på att sätta ner den bakom pumpen på något sätt.

ja jag är sugen på att testa något nu:) fick en liten fragg av en polare för ett tag sen, men den klara sig inte. ska kolla upp alla värden nu och se om det är läge för ett nytt försök:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han tyvärr inte in till butiken i helgen, men ska in där i veckan och skaffa mig en liten eremit:) ja något sånt enkelt hade varit roligt och testa, ska se om jag hinner ta tester nu i veckan också, dock så tar min bror studenten så det kan bli lite tight...:P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...