Gå till innehåll

Hurghada April 2010


Lill-Burt

Rekommenderade inlägg

Nice o bara kunna hugga en sista minuten så där. :)

Klockren bild på sköldpaddan!

Vilket resort blev det denna gången? Var det med all-inclusive för det priset?

Skulle ju egentligen varit till Coraya Bay nere i Marsa Alam(Södra Egypten)...men den resan satte ju askan från Island stopp för :(

Sista minuten jo...2 timmar före båten gick bokade vi... :)

Blev Hurghada som det står där men du kanske inte vet var det ligger...det är i Egypten.

Tyvärr inte all inclusive nej..men det är ju så billigt endå i Hurghada just...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde att det fanns mer än ett hotell/resort i Hurghada. ;)

Så hela resan ner till Egypten var ingen sista minuten, eller hur menar du? :snurrig:

Haha..missförstod lite där jo :P

jag tänkte bara "res(e)-ort"

vi hamnade på Hotell Diana mitt emot Three corners empire hotell...cacao bar(pub) ligger i samma byggnad som hotellet om det hjälper någge =)

Inget lyx hotell...vi funderade på att byta upp oss men så satsa vi dom pengarna på utflykter istället..sover ju fan bara på hotellet typ..

Jodå..hela resan till hurghada va sista minuten ospec..va ju inte meningen att vi skulle dit enligt planerna...det va ju södra egypten vi skulle till men när planerna stod stilla fick vi börja leta ny resa...så fanns det 2 platser för 1990kr så dom tog vi..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi ska dit vi med fast i slutet av Juli 2veckor, det blir en resort all inc. 2,5 mil söder om Hurghada "makadi Bay"

Tänkte höra bild 43, är det en havsorm? Den verkar lite för smal för att vara muräna men bilder kan ju lura ögat ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi ska dit vi med fast i slutet av Juli 2veckor, det blir en resort all inc. 2,5 mil söder om Hurghada "makadi Bay"

Tänkte höra bild 43, är det en havsorm? Den verkar lite för smal för att vara muräna men bilder kan ju lura ögat ibland.

Jadu..jag har ingen aning vad det va...likna precis en orm men enligt wikipedia finns det troligtvis inte havsormar i röda havet pga den höga salthalten..enligt vad jag läst..

här kommer ett par bilder till på "ormen" som ringla runt på bottnen & in i olika hål..kanske någon annan vet vad de kan va? :)

post-4934-14468919812034_thumb.jpg

post-4934-14468919812173_thumb.jpg

post-4934-14468919812287_thumb.jpg

post-4934-14468919812416_thumb.jpg

post-4934-14468919812528_thumb.jpg

post-4934-14468919812761_thumb.jpg

Ändrat av Lill-Burt
en bild till
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men enligt reeflex så finns inte den i Röda havet....Hmm skumt.

Men klassas den som en ål av nån sort då?

Fan att man inte har dykcert utan får låta sig snorkla runt på grundare vatten, de där bilderna får ju en att vilja simma ut en bit :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men enligt reeflex så finns inte den i Röda havet....Hmm skumt.

Men klassas den som en ål av nån sort då?

Fan att man inte har dykcert utan får låta sig snorkla runt på grundare vatten, de där bilderna får ju en att vilja simma ut en bit :)

Såg nu att enligt reeflex ska deninte finnas i röda havet men...det är ju den...tycker jag iallafall..ska se vad stigigemla har länkat till :)

Alla bilder där är tagna med snorklings utrustning...men visst fan sku det va kul att dyka med tuber :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade just min fotobok om röda havet, och det är troligtvis Myrichthus Maculosus (Spotted Snake eel). Har en bild från Marsa Galeb, Egypten i boken på den fisken.

Så här står det om den: Length: up to 100cm

Distribution: Red Sea, Arabian Sea

Depth 1-25.

General: a common inhabitant of sandy areas on reef flats as well as in lagoons and seaward reefs. This species is often seen by snorkelers and usually mistaken for a sea snake. It mimics the venomous reptiles in many areas and its colour pattern varies accordingly. In other parts of its wide distributional range the spots of this species form entire rings. Banded sea snakes are known to prey on banded snake eels.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...