Tobias Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Jag har läst runt på lite sidor för att få reda på fakta om osmosvatten. Tydligen är det de renaste man kan få itag..Och är bra som påfyllningsvatten.. Till er som kan det här..Är det som destilerat vatten??? Alltså rent vatten och inget annat?tobbe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Labeth Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 http://www.reefcentral.com/modules.php?s=&name=Content&a mp;pa=showpage&pid=2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vahagn Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Nää, osmos-vatten blir väl inte lika rent som destillerat vatten, eftersom där efter destilleringen har du hara H2O och inget annat, medan ett osmos-filter binder olika partiklar i vattnet i tre olika steg och reduceras kraftigt dessa partiklar/ämnen i kranvattnet. Resultatet blir mycket renare vatten än kranvattnet, men inte lika rent som destillerat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tobias Postat 6 december 2004 Författare Dela Postat 6 december 2004 Om jag använder destilerat vatten som påfyllningsvatten då? Vad säger ni om det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Om jag använder destilerat vatten som påfyllningsvatten då? Vad säger ni om det? är ej helt säker,men jag har för mig destvatten tar bort allt,även det som är bra,spårämnen och sånt.men man kan ju testa,om man har tillgång till detta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
christian Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Om jag använder destilerat vatten som påfyllningsvatten då? Vad säger ni om det? Det funkar säkert väldigt bra, men lite mer komplicerat att göra stora mängder av. Har du möjligvis en kokare hemma? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tobias Postat 6 december 2004 Författare Dela Postat 6 december 2004 Hehe, kanske det=) Nämen på nått sätt, Kan vara bra att veta. Osmos då, som ni mer erfarna använder,var får jag itag det? Eller filter, gör ni eget osmos hemma? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 det finns färdiga anläggningar att köpa,lätta att koppla in,kostar väl omkring en tusing,kolla länkarna på startsidan,där finns butiker som säljer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tobias Postat 7 december 2004 Författare Dela Postat 7 december 2004 Okej, tackar, har tittat runt lite.någon som använder: Aqua Medic Aqua Standard? http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&itemi d=2895 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jack Postat 16 december 2004 Dela Postat 16 december 2004 Måste man använda osmos vatten?,bor i halmstad och här sägs det vara fint vatten i kranarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 16 december 2004 Dela Postat 16 december 2004 Man måste inte men det underlättar för de flesta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Destvatten innehåller ofta metall från apparaten som man tar bort med aktivt kol. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Måste man använda osmos vatten?,bor i halmstad och här sägs det vara fint vatten i kranarna Se om det finns några andra saltvattens intresserade i Halmstad så kan de säkert hjälpa till om frågan. Det beror oftast hur vatten intäckten är därkommunen hämtar sitt vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest sharkbite Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Hej Jack Bor oxå i Hstadoch det stämmer att vårt vatten är mycket bra jag har faktiskt bara kört med DI filter i många år och aldrig haft några problem, gott om kalk är det oxå i vattnet så kalkalgerna bara sprutar iväg , rätt kul eller hur?MM Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tobias Postat 2 januari 2005 Författare Dela Postat 2 januari 2005 Jag bor i Skellefteå uppe i västerbotten, där utanför så hämtar vi våran del av stan vattnet från slind, slindvattnet bruka sägas vara otroligt bra..tyvärr är inte intresset här upp lika stort för saltvatten så jag kan aldrig prata med någon här ikring gällande ämnet. Vi bruka säga att det är renare än loka från butikerna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.