SnetcH Postat 17 juni 2010 Postat 17 juni 2010 Tjenare . Ska upp till Kungliga huvudstaden och shoppa lite, tänkte jag.Tänkte höra hur Triton och Akvarielagret är ? Har dom kompetens att hjälpa nybörjare , Eller vill dom bara packa på en massa för att tjäna pengar ? Har tyvärr märkt det, hos många butiker. Dom säger en massa, När man väl är hemma och tittar runt lite stämmer inget,Villket av dom skall jag inte missa om jag säger så ? /Roffe Citera
salta wille Postat 17 juni 2010 Postat 17 juni 2010 Villket av dom skall jag inte missa om jag säger så ? /RoffeBåda! Citera
Christer T Postat 17 juni 2010 Postat 17 juni 2010 Är det bara salt du är ute efter så är det bättre att satsa på Triton och Akvarieleasing. Citera
Ted-m Postat 17 juni 2010 Postat 17 juni 2010 Var där igår och dom är konon som vanligt.På triton var han trevlig och missa inte bläckis (Blåringad bläckfisk) på disken i sitt lilla kar.Leasing är super tycker dom är dom trevligaste jag träffat.Lite koraller hemma för tillfället men kanon service. Citera
sietses Postat 18 juni 2010 Postat 18 juni 2010 Akvarielagret har ju knapt nå salt längre. Leasing är grymt. Åk inte till Bromma zoo, Citera
libben Postat 18 juni 2010 Postat 18 juni 2010 Har inte Akvarielagret precis börjat satsa på mera salt?Det finns ju iaf något där, köpte en fin grön wrasse därifrån tidigare i år som hade gått i några månader hos dem. Citera
Ted-m Postat 18 juni 2010 Postat 18 juni 2010 Jo På akvarielagret har dom salt också var ej förbi där sist men var förbi i April och dom hadde sådär med koraller.Macroalger har dom en hel del och fina sorter och billiga.Brommazoo är ok att åka till även om vissa bojkotta dom.Hadde det inte varit för att RSM130 var så billigt där skulle ag kanske inte börjat med saltvatten.Desutom så har dom fått in Italienska akvarium vilket jag beställt 900liters varianten av.Dom har alltid mycket fiskar men lite mindre koraller.Priserna är låga med det beror på att dom tar in så mycket av samma sort.Kvaliten på fisken och korallerna är blandade.Fisken är billig men ofta ser man en och annan sjuk fisk och fiskar som jagar varandra pga dom inte vet att dessa fiskar inte går ihop med andra.Deras kunnande är ungeför som mitt om inte lite mindre och jag ser mig själv som nybörjare så det gäller att du vet själv vad du skaffar och hur det skall skötas.Dom har även en del teknik och spårämnen flest ur Red sea produkterna.MVH.Ted Citera
nike83 Postat 18 juni 2010 Postat 18 juni 2010 du kan ju passa på och rasta i Södertälje också! korallrevet är mycket trevligt och de har en del salt i källaren också! Citera
SnetcH Postat 18 juni 2010 Författare Postat 18 juni 2010 Tack för all info. Det blev en sväng till triton idag, Hann inte med akvarieleasing, Pga alla trafikstopp i stockholm . Och jag är kanon nöjd med triton. Enda negativa var väll att det blev dyrt =) /Roffe Citera
turboadde Postat 18 juni 2010 Postat 18 juni 2010 Och jag är kanon nöjd med triton. Enda negativa var väll att det blev dyrt =) /RoffeAaa känner igen de där Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.