Kulin Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Gryymt snygga!!! Får försöka å hitta sig ett macro asap känner jag Citera
freddi36 Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 snygga bilder! sista bilden på bubbelkorallen i innlägg #173 var riktigt läcker tyckte jag. "utomjordisk" Citera
LN21 Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Grymmesnyggt.Klart det är aktuellt med en helbild eller två Citera
Dimorb Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 Kul att ni gillar det.Ska försöka fota en del under kvällen och morgondagen och se vad jag får ihop. Citera
Kulin Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Ursäkta att ja snor en post för en fråga nu, men du har ju ett gäng olika ricordeor o vet säkert svaret.Jag har en liten sten där det just nu växer 6 st yuma, 2 större, 2 små och 2 riktiga bebisar... Typ 1-2mmBehöver jag flytta på dem, eller löser dem det själva om de inte trivs?Tack o ursäkta inflikningen Citera
Dimorb Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 Det är ingen fara alls men inflikningar..Om det är samma sorts ricordea så behöver du inte flytta på dem. De löser det själva om det blir för trångt. Mina erfarenheter är också att de "bufflar" mer och därför blir större om de står lite tätare. Citera
Dimorb Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 En hög med korallbilder.. Olika färger för jag fotade med olika antal rör tända. På några bilder är det 8 rör och på andra 4 eller 6.Får inte till de elektriska färgerna som det blir utav actinicljuset för blixten tar "död" på det elektriska och lämnar bara lite ljusare bilder. Allt ser bra ut när jag tittar genom kameran men så fort jag trycker av blir det ljust och blekt. Citera
hanst Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Jag tycker att det ser bra ut, testa att fota med stativ och utan blixt. Känns lite pinsamt att man inte får bättre bilder när man har kamera och utrustning för 10K Det är ju tyvärr inte kameran som gör fotografen Sent from my iPad2 using Tapatalk Citera
Dimorb Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Har inget stativ.. och vet inte hur man stänger av blixten :/Messade syster om det nu... så får vi se om jag får ihop helbilder.. Citera
Kulin Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Om det är nån systemkamera, brukar du kunna välja fotolägen, auto, motljus etc, bör finnas ett M-läge(manuellt) men då får du ställa slutartid o sånt själv, o välja bort blixt Citera
freddi36 Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 grymmt snyggt!! så härliga färger!vad är det för korall på bild nr 7?du har ju ganska många caulastreor och dom ser ut till att må bra. gör du något speciellt för att få dom att växa? Citera
Dimorb Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Det är en Nemenzophyllia turbida (rävkorall) som har vuxit enormt sedan jag fick ner den och startade med aminosyror.Skall kolla på det.. men slutartid och sånt.. vad innebär det? Kan jag sabba kameran? Citera
Kulin Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Hehe nej då. I autoläge väljer kameran själv slutartid(hur mycket ljus som släpps in typ) i manuellt gör man det själv. Exempel, i dagsljus öppnar sig slutaren 1/800 dels sekund, i ett akvarium under blåljus kan slutartiden behöva vara 0,5 sekunder. Ju längre öppen desto mörkare omgivning och desto mer stilla måste kameran vara Citera
Dimorb Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Jag vet inte om jag har gjort rätt men hittade en knapp där man kunde stänga av blixten.Detta har resulterat i många nya bilder..Jag drar upp lite fiskbilder till och så får det komma helbilder och korallbilder igen om folk vill ha det. Citera
Dimorb Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Och tre absoluta favoriter (mest för att jag tycker jag fick till kameran här) Citera
hanst Postat 24 december 2011 Postat 24 december 2011 Mycket fint, fem jultummar upp från mig. Sent from my iPad2 using Tapatalk Citera
Dimorb Postat 24 december 2011 Författare Postat 24 december 2011 woohooo.. jultummar är bättre än vanliga tummar.. Tack så mycket. Citera
Dimorb Postat 24 december 2011 Författare Postat 24 december 2011 Fotade den minsta clownen i sin euphyllia.Hade från början ett stim på 5 clowner där alla gick ihop. En blev till slut totalt utmobbad och lever nu i celibat under en sten men övriga går fint ihop.De två största har tagit en varsin stor euphyllia till "hem" och nu har de mindre börjat välja bland de lite mindre euphylliorna. Denna hittade sitt "hem" igår verkar det som. Citera
NovemberRain Postat 24 december 2011 Postat 24 december 2011 Mycket fina bilder och ett mycket fint akvarium! Citera
Dimorb Postat 24 december 2011 Författare Postat 24 december 2011 Tack så mycket Jonas.Om man tittar på din avatar så ser det ju ut som att du gillar lps:er också. Har du kanske någon tråd om ditt akvarium? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.