Gå till innehåll

Dimorb's Percula 120 (450 liter)


Dimorb

Rekommenderade inlägg

  • Svar 359
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vet om att jag någonstans i tråden tidigare har skrivit med någon som hade superman skivor och även en del andra koraller som vi sedan pratade om att byta/köpa via pm.

Har inte kvar de pm:en och hittar inte i tråden. Är det någon som känner vid detta så hör gärna av er.

mvh Andre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet om att jag någonstans i tråden tidigare har skrivit med någon som hade superman skivor och även en del andra koraller som vi sedan pratade om att byta/köpa via pm.

Har inte kvar de pm:en och hittar inte i tråden. Är det någon som känner vid detta så hör gärna av er.

mvh Andre.

det var jag som visade bilder på supermanskivorna tidigare i tråden. jag har 3 små som är ca 1 cm över hatten. vi pratade inte via Pm men du skrev att du kanske ville byta i tråden.

om du vill byta måste vi skicka till varandra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jo det finns några i akvariet.. men en del av dem skall säljas ut för jag har lite nytt på väg in :)

Alveoporan har väl funnits med i 3-4 månader nu. Hade en tidigare som var gammal men den fixade inte flytten så då fick det bli inköp av en ny. Det finns faktiskt två stycken i akvariet förresten :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det finns några i akvariet.. men en del av dem skall säljas ut för jag har lite nytt på väg in :)

Alveoporan har väl funnits med i 3-4 månader nu. Hade en tidigare som var gammal men den fixade inte flytten så då fick det bli inköp av en ny. Det finns faktiskt två stycken i akvariet förresten :)

Okej, härligt med lite nytt!

Jo jag såg det. Jag hade också en innan men som man kan läsa överallt är det svåra att få till att överleva så den dog. Hade väl den i 5-6 månader sen ville den inte längre och gav upp. Tydligen är det ingen som vet varför eller vad den behöver i ett akvarium för att överleva. :/ Tråkigt för de är riktigt häftiga.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är sant att de är svåra och att överlevnadsstatistiken är urusel.

De är dock mycket lättare än goniopora och att få dem att överleva i 3-4 år funkar. Jag har dock bara vid enstaka och ytterst få tillfällen som jag har fått ordentligt tillväxt på mina och har som du säger ingen aning om varför de har trivts bättre då än tidigare.

De jag har är förgrenade också och växer alltså som "pinnar". Jag har erfarenheten och åsikten att de är mycket enklare än de som växer runt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är sant att de är svåra och att överlevnadsstatistiken är urusel.

De är dock mycket lättare än goniopora och att få dem att överleva i 3-4 år funkar. Jag har dock bara vid enstaka och ytterst få tillfällen som jag har fått ordentligt tillväxt på mina och har som du säger ingen aning om varför de har trivts bättre då än tidigare.

De jag har är förgrenade också och växer alltså som "pinnar". Jag har erfarenheten och åsikten att de är mycket enklare än de som växer runt.

Det är ju gött att du fått lite tillväxt. Vad jag minns så stod min stilla i växten. :(

Jaså, visste inte att de fanns olika som växte på olika vis. Men du kan ju få i uppgift att testa dig fram och komma på vad de behöver så man kan lyckats bra med dem i framtiden. Hehe! :smiley20: Jag har forskat på nätet vad jag ska och har inte hittat något svar. :(

/André

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Andy88.. nej det är nog svårt att finna något eftersom de flesta som numera köper korallerna förlitar sig på korallfoder eller andra saker för att de skall må bra. Någon forskning kring just dessa korallerna tror jag inte det bedrivs. Då finns det mer att läsa om när det gäller mörkerkoraller och icke fotosyntetiska koraller.

Du är välkommen när du vill. Bara att höra av sig lite innan så jag håller mig hemma :)

Det kommer mycket mycket mer godsaker i veckan :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har fått lite tillökning men kameran gör inte som den ska :(

Försöker lite i alla fall..

Totalt är det 3 supermanskivor av olika slag.. mestadels blå botten och röda tentakler, 2 scolymior och 11 olika färgkombinationer av rainbow acans samt någon annan acanthastrea också.

Ska jobba på bilderna så gott jag kan..

post-843-14468924208842_thumb.jpg

post-843-1446892420914_thumb.jpg

post-843-14468924209334_thumb.jpg

post-843-14468924209613_thumb.jpg

post-843-14468924209818_thumb.jpg

post-843-14468924210119_thumb.jpg

post-843-14468924210434_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...