Gå till innehåll

Dimorb's Percula 120 (450 liter)


Dimorb

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • Svar 359
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Korallen är blekt. Brukar orsakas av plötslig ändring av vattenvärdena. I naturen oftast temperatur. (varmt) Men i akvarium kan det vara lågt kH eller Ca eller ändring av salthalt. Byte av MH- lampor kan också vara orsaken. Handmatar man den bör den få full färg igen på två tre månader.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
http://se.reeflex.net/tiere/379_Pholidichthys_leucotaenia.htm

Heter firren och är väldigt trevlig fisk så länge man håller den med invånare som inte går in i dess mun hehe

Har 2st som är runt 20cm. har färgat om väldigt olika varan som är kul.

Hick! 34cm! Jag har nämligen en sån liten krake under mina stenar som bygger gångar. Han i butiken sa den blev 15cm, vilket jag tyckte var lagom mått. Den är ju inte stor nu iheller direkt, kanske 10cm, men blev lite nervös nu över mina små chromis framtid och mina andra små gobys och clownfiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en Montipora. Är osäker om den såldes som M. danae eller någon version av superman.

Basen har tappat sin färg men polyperna har blivit större och mer framträdande.

Hej Andra, fina koraller ! är själv inne på ricordeor o lite andra spser, fast har inte lika stor variation än :)

Förresten jag tror din hoffmeisteri är en cyphastrea polyperna på montipora brukar inte bli så stora o platta i mitten.

Hade du en Ricordea som var orange med grön/turkos kant som denna ?(fick för mig att jag läste det någonstans)

post-2018-14468922735283_thumb.jpg

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Sunny. Den ricordean som jag har med turkoskant är mycket mer distinkt. Det är bara en rad av bubblor som är turkos hos mig och resterande är orange. Den du har ser intressant ut. Fraggar?

Ricke, trachyphyllian ser ut som den gjort den sista tiden. Det vill säga ljusare och blekare. Har inte haft tid att mata upp den. Skall överlämna det åt nästa ägare.

Tedd, tror det skall funka ändå bara man håller den mätt och glad. Jag har flera mindre fiskar och räkor men den har inte rört något alls.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...