Postat 10 april 201213 år Författare Lånat kameran av lillasyster igen.Märkte att det var lite skit på rutan men det får bli åtgärd och nya bilder framöver så dessa får duga för ikväll.
Postat 10 april 201213 år Författare Glömde skriva ut att nästan alla bilderna är tagna uppifrån utan blixt men med fullt ljus.Lite trist att jag inte kan få fram färgerna på alla korallerna. Har sjukt fina färger på lobophyllia poison och på goniastrea palauensis men får inte fram dem på bilderna.. :/
Postat 11 april 201213 år Vad säger du ,saknas det färger? Är ju otroliga bilder.När jag fotar i blåljus så blir det knallblått
Postat 11 april 201213 år Det finns ingen chalice på de bilderna ? bild #4, är inte det en ecinophyllia? eller echinopora?
Postat 11 april 201213 år Författare Näää.. om du menar i första inlägget på sidan så är det en chypastrea.. bara för att krångla till det
Postat 11 april 201213 år Författare Stensson.. vissa koraller får ok färger men andra ser man inte alls..
Postat 13 april 201213 år Författare Sista racet innan jag måste lämna tillbaka kameran igen.Kommer bilder på varje art inom loppet av någon dag men fram tills dess blir det lite blandat.
Postat 13 april 201213 år Författare Mina blastomussa wellsi. Ståendes i huvudkaret.. finns en hög i fraggkaret också.
Postat 14 april 201213 år Författare Tack Mathias. Ska försöka trycka in en bild av varje korall som finns i akvariet så har man ett artregister i sin egen tråd..
Postat 14 april 201213 år Författare Bilder på lobophyllia hemprichii, Plerogyra sinuosa, Trachyphyllia radiata och Nemenzophyllia turbida.
Postat 14 april 201213 år Författare Mina duncans, favia speciosa och goniastreor.. finns några gonis till på önskelistan och förhoppningsvis inom några veckor så
Postat 14 april 201213 år Författare Det är nog för lite bilder i denna tråden.. Några till.. denna gången på Alveopora sp och Caulestrea curvata
Postat 15 april 201213 år Författare Jag gillar hybriderna som har blivit av att det satt andra färger på den ena watermelonen.. istället för lila/blått centrum är det gult
Postat 18 maj 201213 år Författare Catalaphyllia jardinei,Neongrön med blå toppar."vanlig" modell större.Gul..
Postat 18 maj 201213 år En da får ja ta mig ner till dig Andre,,,o köpa en bit C.Jardinei o dregla lite över övriga koraller:)
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.