Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
Rostratusen är väl revsäker för utom att den kan ta vissa rörmaskar. det samma gäller väl pakistan fjärilen.

Tack för svar.

Rostratusen har jag haft mina ögon på men hört att den allt för ofta tynar bort då. Kan det stämma?

Vad är pakistanfjärilen för fisk? Hittar den inte på reeflex.

Postat

Kika på Forcipiger longirostris, den sköter sig sig ungefär som rostratusen.

Är lite svår att få tag i och kan vara kinkig med maten då munen är mycket liten. Men en trevlig fisk i en korallburk.

Postat

Idag så handlade jag in en Chelmon Rostratus :)

Det blev en liten mandarin oxå.Banana man

Så nu får vi se om jag lyckas hålla dessa vid liv och utan att Rostratusen käkar upp alla mina koraller

• 8 månader senare...
Postat

Många fjärilar är rena polyp ätare. vissa äter mer småkrym över huvud taget då chelmon rostratus inräknad , de kan även ta vissa mindre rör maskar och många tar även glas rosor. Cheatoden kleini är också glasros ätare men jag har hört att de kan vara på korall polyper rätt ordentiligt.

Postat

jag kommer ha mest sps:er tror jag... eller kanske inte i början när jag tänker efter. dom är väl lite klurigare än andra koraller. men jag har blivit mer o mer intresserad av fjärilsfiskarna faktiskt... hemitaurichthys polylepis e en favorit jag har. men det kanske inte är just sps:er som fjärilsfiskar går på i första hand då

Postat

hmm.. skulle vara himla trevligt med ett kar med alla dessa fiskar!

Hade själv turen att få se ett par fina fjärilar när jag var utomlands!

Det är väldigt färgglatt där hehe

post-4913-14468922090781_thumb.jpg

post-4913-14468922091017_thumb.jpg

post-4913-14468922091199_thumb.jpg

post-4913-14468922091307_thumb.jpg

Postat

Det finns faktiskt en fjäril som är stimlevande och zooplanktonätare, Hemitaurichthys polylepis. Väldigt vacker och snäll fisk som inte äter koraller vad jag vet. Här är bilder.

MVH Lasse

Postat

Ang. Hemitaurichthys polylepis.

Jag hade 2 såna beställda till mitt kar men dom var stort sett som enda fiskarna som inte klarade karantänen den gången.

Väldigt tråkigt då dom såg riktigt fina ut...

//NiXoN

• 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...