Edward Postat 11 juli 2011 Postat 11 juli 2011 asch tråkigt att höra =/ Du får göra ett nytt försök och hoppas det går bättre! iaf otroligt fin fisk. Citera
totto Postat 13 juli 2011 Författare Postat 13 juli 2011 Tänkte jag skulle lägga upp lite nya bilder på tanken. kom på att jag inte visat det färdiga resultatet på altanfönstret, blev ganska bra tycker jag:) Citera
Edward Postat 13 juli 2011 Postat 13 juli 2011 Riktigt snyggt! helt klart en av favorit burkarna här på guiden.. Citera
alexochingencarina Postat 14 juli 2011 Postat 14 juli 2011 Woow! Riktigt läckert på alltanen. Kan tänka mej att det blir en birra eller två där=) Citera
totto Postat 14 juli 2011 Författare Postat 14 juli 2011 Tack ska ni ha:) Kan tänka mej att det blir en birra eller två där=) He He jajamen;) Citera
totto Postat 28 augusti 2011 Författare Postat 28 augusti 2011 Dax för en liten uppdatering, karet tuffar på som det ska med välmående koraller och fiskar, och nu kan man väl snart säga att sommaren är slut och temperaturen ute har sjunkit, jag var lite nervös för att tempen i karet skulle stiga för mycket under sommaren men den svala källaren och ett par fläktar mot ytan klarade jobbet, var uppe på 29 grader men som tur var inte högre.Några nya invånare som har tillkommit är en Centropyge bispinosa,scooter blenny och en Bicolor Blenny.(fick tyvärr ingen bild på scootern) Citera
totto Postat 11 september 2011 Författare Postat 11 september 2011 Några nya bilder:)Har flyttat runt lite koraller i karet, den stora sinularian som stod i högra hörnan och växte som ogräs har blivit fövisad till vänstra hörnan bakom pelaren;) euphyllian har fått ta denna platsen, clownerna var en smula förvirrade ett tag efter flytten, men efter ca en timme hittade dem sitt hem igen. Den stora hysterixen som satt i mitten har blivit "trimmad" och flyttad för att göra plats åt framtida acropora (har satt en liten där sålange) Citera
Edward Postat 11 september 2011 Postat 11 september 2011 Riktigt snyggt! det börjar bli välfyllt Citera
turboadde Postat 11 september 2011 Postat 11 september 2011 Ruggigt fint kar, du har lyckats bra med det där. Diggar verkligen bild 5 den var skitlyckad. Citera
totto Postat 12 september 2011 Författare Postat 12 september 2011 Tack ska ni ha:) jo det börjar väl fyllas på nu, men det finns en hel del plats kvar;)mvh/Thomas Citera
totto Postat 21 oktober 2011 Författare Postat 21 oktober 2011 Då var det dax för en liten uppdatering, allt tuffar på som det ska utan några bekymmer, det som har hänt är att jag har fått öka på tiden på ca reaktorn för att kunna hålla uppe värdena nu när korallerna börjar att växa till sig:) annars kör jag på som vanligt med ett 50l vattenbyte i månaden, och i samband med detta så tillsätter jag bakterier + tillförsel av spårämnen en gång i veckan.Nytt levande i burken är en rosa stylopora och en acropora valida, har också köpt en Acanthurus nigricans, blev ganska livat mellan den nya och en flavecens som redan gick i akvariet, men nu har det lugnat sig som tur är. Citera
Edward Postat 21 oktober 2011 Postat 21 oktober 2011 Ser bra ut som vanligt, du börjar få en riktigt ordentlig samling med rätt stora koraller Citera
hansson_1985 Postat 21 oktober 2011 Postat 21 oktober 2011 Det tar sig! Ser jäkligt bra ut. Vad kör du med för spårämnen? Citera
totto Postat 22 oktober 2011 Författare Postat 22 oktober 2011 Tack ska ni ha:)!Vad kör du med för spårämnen?Jag använder saliferts trace hard och så tillsätter jag jod och strontium separat Citera
totto Postat 6 november 2011 Författare Postat 6 november 2011 Såg att imperatorn har börjat att ändra sig nu så smått vid ryggfenan:)ska bli riktigt spännande att följa utvecklingen.Är det någon som har något bra tips på hur man får bort skivanemoner? tycker dem börjar sprida sig lite väl mycket nu (markerat på bild) det största antalet finns på revpelaren på vänster sida som ej är i bild, hade varit bra om det fanna något djur som gillade dem;)Tog en bild på en flakväxande montipora också som verkar gilla sin plats längst upp på pelaren. Citera
LN21 Postat 6 november 2011 Postat 6 november 2011 Bild nummer två är ju helt fantastisk, vilka kanoners koraller. Citera
totto Postat 18 november 2011 Författare Postat 18 november 2011 Några nya fredagsbilder:) har flyttat ner en stor hysterix för att ge plats åt en acropora istället, tyckte hysterixen tog för mycket plats på toppen, för övrigt så växer korallerna på bra, en acropora har tom växt in emot framrutan(i-landsproblem;)) Sa till tjejen igår att jag önskade mig fraggstenar och epoxy i julklapp! hon såg ut som ett frågetecken:skrattar:Har tyckt att skummaren har skummat dåligt på sistone, igår hittade jag anledningen, det var fullt med sniglar i insuget till pumpen, så nu är den rensad och funkar som den ska igen.Trevlig helg på er-ciggar- Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.