wrang Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Dag 1 efter vatten byte7 dagar senare Känns kanon/Christian Citera
_Manne_ Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Härligt wrang! Bara o tugga på lite tid så får du små 1-2cm långa piggar från rackaren!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
wrang Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Tackar. Har velat fram å tillbaka med kalkreaktor eller slangpump,så nu fick jag klart tecken att köpa in en så börjar med en 4-kanalig från fish-street.Så det känns som om allt är på G igen efter månader av miss skötsel men har ju annat här hemma. Tänkte ha denna korall som min fota korall /Christian Citera
_Manne_ Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Balling funkar kanon för mig.. Men kalkreaktorn som jag körde för ett par år sen gick också fint som attans när man fick rätt på allt.. Men upplevde att reaktorn var mycket krångligare då gör min del.. Svårt o få exakt hela tiden så det var en del skruvande minst sagt.. Nu gnäller jag istället när jag måste blanda ny balling Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
wrang Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Balling funkar kanon för mig.. Men kalkreaktorn som jag körde för ett par år sen gick också fint som attans när man fick rätt på allt.. Men upplevde att reaktorn var mycket krångligare då gör min del.. Svårt o få exakt hela tiden så det var en del skruvande minst sagt.. Nu gnäller jag istället när jag måste blanda ny balling Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJa du har ju en RR doserpump nu ju Precis som Ted sa kör med kalkreaktor så slipper du slabba med balling Byggde ihop en från div fd byggen så igentligen så fattas bara en co2 klocka 😄/Christian Citera
_Manne_ Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 I ditt fall hade nog en kalkreaktor varit svårt med den lilla mängd vatten volym du har för tillfället.. Sen kanske..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
wrang Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Jo det blir en doserpump denna gången med denna vatten volymSäg 20ml om dagen så räcker en 2liters 100 dagarVart köper du dina balling produkter?/Christian Citera
_Manne_ Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Började med FMs produkter men kör numera Stigs á oceanakvarium.. Antar att det är snålheten som kommit in.. Det funkar fint..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Wiking Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Började med FMs produkter men kör numera Stigs á oceanakvarium.. Antar att det är snålheten som kommit in.. Det funkar fint..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkSnålhet eller smarthet, skit samma, Stig's grejor funkar kanon! Citera
fotte Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Antar man är bortskämd att man har stig så nära..Det har lett till att man bara provat de produkter visserligen men de verkar funka iaf Citera
wrang Postat 9 juni 2014 Författare Postat 9 juni 2014 (ändrat) En rolig bild som jag inte sett korallen innan. Men allt ser bättre ut Gjorde om i karet å då kom min fotokorall annorlunda.../Christian Ändrat 9 juni 2014 av wrang Citera
wrang Postat 3 juli 2014 Författare Postat 3 juli 2014 Samlar på mig lite utrustning för kommande projekt å blev ve en pH kontroller idag Citera
Laggeman Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Hur lång tid tog det från det att du satte ner ditt Mangrove i karet tills du började se en tillväxt på det? Citera
wrang Postat 3 juli 2014 Författare Postat 3 juli 2014 Nån månad så kom det små ögon på skottet men först kanske 5månader innan första taggen/toppen (blomroten) kom fram högst upp./Christian Citera
Laggeman Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Tack!Har själv satt 5 skott på överrinningskanten på mitt kar, så hoppas att de ska ta sig och så småningom växa fast och bli en liten "skog" där uppe. Citera
dahlgren Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Oj, de va inte snabbt..Nån månad så kom det små ögon på skottet men först kanske 5månader innan första taggen/toppen (blomroten) kom fram högst upp./Christian Citera
wrang Postat 6 juli 2014 Författare Postat 6 juli 2014 Har du nu varit i ett bad Wrang? MVH LasseVi bygger ett nytt för alingsås kommun i jobbet så är nere där i veckan har tempratur ansvar för stora bassängen denna veckan (Manuell shuntning) ;( så skulle denna slängas. Citera
dahlgren Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Snyggt, hur lång tid har det tagit för den att bli sådär?Dagens mangrove bild [ATTACH]116512[/ATTACH]/Christian Citera
wrang Postat 6 juli 2014 Författare Postat 6 juli 2014 Snyggt, hur lång tid har det tagit för den att bli sådär?karet är 4 år i höst så säg 3år. men jag är nöjd med växtsättet.De har ju 2 olika slags rötter, en finare typ hårmatta å en mer stag rot.har läst att den behöver båda för att få en stor krona och jag har ju ingen sand men den är enbart för syns skull å ingen närinsexportör Citera
dahlgren Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Ja dom blir ju 20m i naturen. Läst att stödrötterna kommer efter två år, om de trivs. Jag odlar 4 stycken för framtida projekt, men de växer ju inte allt för snabbt, har klippt en gång. Citera
wrang Postat 6 juli 2014 Författare Postat 6 juli 2014 Ja dom blir ju 20m i naturen. Läst att stödrötterna kommer efter två år, om de trivs. Jag odlar 4 stycken för framtida projekt, men de växer ju inte allt för snabbt, har klippt en gång. Kan stämma då man tänker efter hade dom fastsatta med sugproppar i början men sedan allt eftersom de fick långa stag så plaserade jag dom på sitt ställe. Körde först med 3st men bara en kvar. Det blir för mycket helt enkelt med 0.25m2 yta Nästkommande projekt blir ett renodlat mangrove sump för närings export. Bättre ljus men även osmosvatten spray så ska de trivas 10st/100liter Citera
wrang Postat 6 juli 2014 Författare Postat 6 juli 2014 Då blörjar jag med balling med igen. börjar med 2ggr dygnet och 20ml totalt å ser hur det blir... Citera
Andreas N Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Oj vad roligt. Då misstänker jag att det börjat växa lite:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.