alvarbengtsson Postat 25 augusti 2010 Dela Postat 25 augusti 2010 skrev i förra inlägget om hur jag skulle gå till väga för att få det bra med dubbla framglas. och nu har jag testat det.. jag kan inte tänka mig att det skulle kunna bli bättre! har rumstemperatur på 25 grader och ett akvarie på 7 grader utan kondensering :D MYCKET NÖJD! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johha Postat 25 augusti 2010 Dela Postat 25 augusti 2010 Yey, hejja dig Alvar! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zacke Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Då vill vi ju veta hur du då gick till väga såklart =P Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Härligt, skicka upp bilder. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alvarbengtsson Postat 26 augusti 2010 Författare Dela Postat 26 augusti 2010 Jag gick till glasmästaren och fick en glasruta skuren för 120 kr sen annvände jag ättiks härdande silicon. jag la ut distanser på aluminiumramen, la dit lite torkmedel. sen la jag dit en stor fog av silicon, och sedan en slang som gick in mellan glasen en kort på ena sidan (1 meter) sedan en slang på andra sidan lite längre ( 2 meter) sedan la jag dit glaset och kletade på lite mer silicon och drog ut det slätt med fingret.Lät det sedan härda ett dygn då jag sedan kopplade på damsugarn på den korta slangen som gick till akvariet, och den långa slangen la jag i frysen, sen var det bara att börja suga in torr kall luft från frysen och kleta in det sista med silicon när jag hade kapat av slangarna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
knabbuziak Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Fiffig lösning! Hoppas det funkar för dig! Elddopet blir väl nästa sommar kan jag gissa... Ska bli kul att följa denna tråd! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 27 augusti 2010 Dela Postat 27 augusti 2010 Vansinnigt smart att hämta luften från frysen! Vad har du för djur i akvariet? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alvarbengtsson Postat 27 augusti 2010 Författare Dela Postat 27 augusti 2010 Vansinnigt smart att hämta luften från frysen! Vad har du för djur i akvariet?Tackar nu är det så att jag väntar ännu på att få mina pumpar och skummare så vill inte släppa in några djur innan jag har fått dessa. men hämtar sand och vatten som förberedelse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 27 augusti 2010 Dela Postat 27 augusti 2010 Okej! Då fattar jag. Hur länge har du haft vatten och sand i akvariet? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alvarbengtsson Postat 28 augusti 2010 Författare Dela Postat 28 augusti 2010 Okej! Då fattar jag. Hur länge har du haft vatten och sand i akvariet? sanden har jag haft i sen i förgår. och vattnet kom i igår kväll. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 30 augusti 2010 Dela Postat 30 augusti 2010 sanden har jag haft i sen i förgår. och vattnet kom i igår kväll.Då bör du höja temperaturen från dina 7 grader till åtminstone 16-18 grader under ett par till tre veckor. För innan du lägger i några djur behöver bakterierna som bryter ner avfallsprodukterna till nitrit och nitrat växa till och de ligger i dvala vid så låga temperaturer. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg