Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Vilka är tystast? Runt 10000 liters flöde.

Har Koralia 4 nu och den låter en del tyvärr.

Postat

Jag har ju inte provat alla men Tunze med de nya Silence-fästerna får min röst. De styrbara pumparna låter ofta lite mer än de med konstant flöde, det blir ett ljud när pumpen varvar upp och ner.

Postat

Min Tunze 6085 är ruskigt tyst måste jag säga!

Vortech MP10 ES är också väldigt tyst, även om den ibland hörs varva upp.

Postat

Som jag hörde skulle de nya magnetfästena ingå när man köper en 6105 tunze tex.

Men här i sverige har man kanske gammalt lager än? I vilket fall som helst så är det nog bra val.

Postat

Mina Tunze 6105 låter väldigt lite. När de var nya kunde man höra lite av dem men efter inkörning så är de i det närmaste helt tysta.

Postat

Jag har två 6105 med silencefästen. Jag kan bara konstatera att de håller vad de lovar. Tystnad...

Postat

USB-varianten innehåller en styrning som går att programmera via USB på en dator.

Den vanliga varianten är med små rattar du vrider på där du kontrollerar hastighet och tid mellan hastighetsväxlingarna.

Postat
är inte samma produkt i båda länkarna kan jag tycka eller har jag fel ?

Verkar vara 6065.650 som är den aktuella.

Postat

De nya fästena till Tunze är inte riktigt likadana som de separata Silencefästena. De fjädrar förvisso av vibrationer från pumpen men inte riktigt lika mycket som Silence. Om det spelar någon roll vet jag inte.

Postat
De nya fästena till Tunze är inte riktigt likadana som de separata Silencefästena. De fjädrar förvisso av vibrationer från pumpen men inte riktigt lika mycket som Silence. Om det spelar någon roll vet jag inte.

Jag har inget av dem utan "gamla hederliga" fästen utan dämpning och jag ser ingen anledning att skaffa några andra.

Postat

Har 2st Seio 530 med vanliga magnetfästen, helt tysta hör inte ett knyst från dem, och de är många slantar billigare än Tunze :)

Postat

Seio är tysta men skall man ha dom kraftigare modellerna så blir problemet att dom är ruggit stora o fula.

Tunze säger jag...

//NiXoN

Postat
  • Författare

Vill gärna komma åt styrningn med intervall oxå. Den finns väl inte på Seio?

Postat

Jo det finns en intervallstyrning för Seio. Inte alls lika variabel i inställningarna som en Tunze men den fungerar.

Postat

ahh tackar då förstår man vad som är aktuellt.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.