Gå till innehåll

Vårt 300L Optiwhite kar


djzimon

Rekommenderade inlägg

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vet du färgkoden på den där blåa bakgrunden du har ? :)

Bakgrunden vi har är en plastfolie klistrad på en 1mm tjock pvc-skiva. Färgen heter Ocean Blue och referensnr. är 859146. Märket på folien är Avery FasCal. Hoppas detta kan va till nån hjälp :) Gillade du färgen? Vi är mycket nöjda med den, ser bra ut både i dagsljus och i blåljus!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bakgrunden vi har är en plastfolie klistrad på en 1mm tjock pvc-skiva. Färgen heter Ocean Blue och referensnr. är 859146. Märket på folien är Avery FasCal. Hoppas detta kan va till nån hjälp :) Gillade du färgen? Vi är mycket nöjda med den, ser bra ut både i dagsljus och i blåljus!

Snygg blå, Var får man tag på 1mm tjock pvc-skiva? Samt färgen...

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bakgrunden vi har är en plastfolie klistrad på en 1mm tjock pvc-skiva. Färgen heter Ocean Blue och referensnr. är 859146. Märket på folien är Avery FasCal. Hoppas detta kan va till nån hjälp :) Gillade du färgen? Vi är mycket nöjda med den, ser bra ut både i dagsljus och i blåljus!

Färgen ser kanon ut, kört med svart på två kar och börjar tröttna på det, får försöka klura ut resten med hjälp av informationen ja fick av dig, tack så mycket!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg blå, Var får man tag på 1mm tjock pvc-skiva? Samt färgen...

Mvh

Hej, tack den e fin jo.

Jag har köpt den på en lokalbutik här på Åland som säljer både plast folie och gör mycket plexigrejjer till "Finlandsfärjorna" skicka pm angående butik ;P

Dom e rätt duktiga på vissa saker!

Vi har aplicerat sj som när man tonar bilar :)

Tålamod,rakblad, diskmedel sedan funkar det :)

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!

Nu skall vi lämna karet i en vecka till mina föräldrar.

Vi skall ner till Egypten-Sharm el sheik och skaffa lite inspiration till karet och framtida kar.

Vi skall besöka National parken Ras mohammed samt nåra flera kända korallrev.

Hoppas allt mår fint i karet under semestern.

Min tjejs cyklop jag fota en dag på skojj :)

post-4935-14468920672752_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Oo fina bilder :D, du blev inte sugen på plocka med dig lite frags ;)

Tackar!

Fanns nog en del fraggar man kunde ha i sitt kar där jo :)

Fanns me sånt som turister har trampat på osv som man kunde ha fått tagit hand om , giller ej folk som ej har respekt för livet under ytan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Lite nytt till byttan har införskaffats från en super bra butik i Sundbyberg :)

och i täby.

Det blev GROTECH mg , TROPIC MARIN BIO CALCIUM ACTIF, H2O OCEN,KZ-KALIUMIODID-fluor, KZ-coralsnow (testing,testing) active kol by KZ..:

Levande som köptes var:

Pomacanthus imperator vs. Calustrea 20huven 1-0

acropora "DUNKEL BLAU" TYP fragg

zo. knappar

någon sten fragg till tror det är seriotopora

Pepparmints räka :)

Pomacanthus imperator vs. Calustrea (ca. 20huven) 1-0

bilder kommer snart! hoppas att resten av korallerna får vara i fred för nya kejsaren :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nya bilder på mera levande!

bild 1 skulle vara bra och få identifierad

bild 2 så ser dom flesta ut idag efter att nya fisken IMPERATORN har anlänt

bild 3 grön montiphora som växer på fint

bild 4 Nya tillskottet i fisk väg Pomacanthus Imperator (juvenil) (gillar calustrea som bara den :/

bild 5 Nya knapparna

bild 6 Liten helbild på nu läget

Allt mår bra , men polyperna drar förståss in sig när d noppas på polyper!

Har tillsatt KZ- coral snow nu och kalium och tycker det har blivit lite bättre tillväxt och färg.

Skulle behöva köpa många och stora calustrea så låter imperatorn allting annat vara!

MVH simon

post-4935-14468920782716_thumb.jpg

post-4935-14468920782921_thumb.jpg

post-4935-14468920783085_thumb.jpg

post-4935-14468920783323_thumb.jpg

post-4935-14468920783506_thumb.jpg

post-4935-14468920783573_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste haft otur med din Imperator, min har tagit nån enstaka polyp, det var endast i början när han var ny i karet, nu äter han bara fiskmat :)

Den äter så fort vi ger pellets och frysfoder sedan noppar den lite här och där. Men den noppar mindre när vi ger den ganska mycket mat. Calustrean har den mumsat i sig som var fin :/

Hur ofta och hur mycket ger ni era kejsare?

Mvh Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är ett litet smakprov på vad som sågs och fotograferades under vår resa i Sharm El Sheikh, Egypten. Vi hade det underbart, skönt och fick mycket inspiration till vår bytta :)

Vi snorklade i Sharks Bay, Naama Bay och Ras Mohamed.

Jäklar vilka fina bilder!!!!

Jag vet hur det ser ut i Sharm El Sheik. :-))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nya bilder på mera levande!

bild 1 skulle vara bra och få identifierad

bild 2 så ser dom flesta ut idag efter att nya fisken IMPERATORN har anlänt

bild 3 grön montiphora som växer på fint

bild 4 Nya tillskottet i fisk väg Pomacanthus Imperator (juvenil) (gillar calustrea som bara den :/

bild 5 Nya knapparna

bild 6 Liten helbild på nu läget

Allt mår bra , men polyperna drar förståss in sig när d noppas på polyper!

Har tillsatt KZ- coral snow nu och kalium och tycker det har blivit lite bättre tillväxt och färg.

Skulle behöva köpa många och stora calustrea så låter imperatorn allting annat vara!

MVH simon

1. Stylopra eller Poccillopora.

3. Får jag till en Seriatopora caliendrum, inte montipora.

Trist med kejsaren, dock en vacker firre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jäklar vilka fina bilder!!!!

Jag vet hur det ser ut i Sharm El Sheik. :-))

Tackar :) Inte så lätt med en digitalkamera för 2000kr att få till d under ytan men nåra godbitar fick man :)

D var nog fint i sharm El sheik :) Tyckte ej att Hurghada var lika men d beror på vart man åker där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1. Stylopra eller Poccillopora.

3. Får jag till en Seriatopora caliendrum, inte montipora.

Trist med kejsaren, dock en vacker firre.

Tack för svaret! :)

Jag trodde d var en montipora för den såldes som liten fragg som en montipora :) Den liknar ju lite iallf men tack så mycket för svaren :)

Jo d e fina fiskar kejsare! Bara att ösa in mera koraller nu att d finns mat :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den äter så fort vi ger pellets och frysfoder sedan noppar den lite här och där. Men den noppar mindre när vi ger den ganska mycket mat. Calustrean har den mumsat i sig som var fin :/

Hur ofta och hur mycket ger ni era kejsare?

Mvh Simon

Min lilla älskling får mat flera gånger om dagen :) för jag tror det e bättre för fisken, i mitt kar för mig går min kejsare före allt annat, gör mig inget om korallerna brunar på sig lite pga mycke matning, det är min ögonsten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min lilla älskling får mat flera gånger om dagen :) för jag tror det e bättre för fisken, i mitt kar för mig går min kejsare före allt annat, gör mig inget om korallerna brunar på sig lite pga mycke matning, det är min ögonsten

Jo våran får åxå mat flera gånger per dag :) d e bara d när man kämpat till sig "ZEOVIT" Färger på korallerna så tycker man att d skulle få vara så färggrant när man lagt ner tid och kunskap på det:) Men vi har bestämt oss att behålla IMPERATORN trots allt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...