Gå till innehåll

500 liters och helt ny inom salt


LN21

Rekommenderade inlägg

Tack Hans o Lagge.

Ja har hamnat lite snett i värdena, 390 i Ca så att det blir till att skruva upp ballingen lite.

Det verkar som om hela karet har ökat lite.

Tyvärr är inte färgerna helt "sanna" i blåljuset men den går åt blåturkos polyper.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • Svar 311
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Då har karet gått några dar med 294 W LED och 100W T5.

Har med avsikt haft skitiga täckglas på, dessutom bara kört allt/fullt ös under 3 timmar/dag.

Detta eftersom ja inte har någon dimbar driver.

Inga negativa effekter än så länge förutom att en montipora och min Hystrix har tvärstannat i tillväxt.

Possitivt är att det redan är märkbart högre konsumtion av Ballingen. R.florida orange fick fnatt och delade sig direkt, dom är dessutom uppblåsta till max.

Men alltså flouresensen kvällstid i blåljus är helt sjuk, den ena Euphyllian är helt enkelt magisk. ja kan stå o glo i karet flera timmar.

Ja ska montera ner en panelen o klämma dit ytterliggare lite Cree blåLED på utvalda ställe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Laggeman:)

Som sagt ja är inte ett dugg orolig att två koraller har stannat när allt annat är över förväntan, dessutom räknar ja med att dom kommer igång när ja börjar plocka bort eller ja varför inte börja med att rengöra täckglasen.

Måste försöka fåhit någon som har en bra kamera så att det blir lite blåljusbilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så då kör ja utan täckglas.

Ska riva ena panelen för att tillsätta mera blåled. Kommer upp i ca 310 W LED o till det 2*54W T5.

Inga solbrända koraller alls än så länge.

Cyanon har minskat betydligt och stenkorallerna får bättre o bättre färger.

Framförallt den lite större Acron har blivit klarljusblå.

Jag tror att min RDSB och förfarandet i den har dragit ur den mesta fosfaten. Lägg där till att knapparna växer riktigt bra o säkert binder lite fosfat så tror ja det börjar bli tomt på näringsämne. Doserar KNO3 för att inte gå helt bom i Nitrat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så då vart den första uppgraderingen av en LED panel genomförd.

La till 4 st 3 W Cree med 40 graders linser för att häva på mera ljus på Acrosarna.

Dessutom passade jag på att byta drivern mot en 1000 mAmp Driver.

Så att nu är det 308 W LED och 2*54W T5 över karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...