Gå till innehåll

500 liters och helt ny inom salt


LN21

Rekommenderade inlägg

Det blir bara bättre och bättre.

Ska du till Ricki den 3/12 jag kan ta vägen via Växjö i så fall.

Jag ska även fråga Samuel om han ska med.

Det vet ja tyvärr inte än, vi är fyra i familjen som alla har sitt på sitt håll. Men tanken är att vi ska sitta ner i morron och lägga tidspusslet:):)

Men är jag bara hemma så är du/ni alltid välkomna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 311
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag köpte 5st när jag hade mitt Deltec, de var extremt skygga, gömde sig under sten nere vid botten och försvann efter ett tag. En chansning som inte gick hem tyvärr, då det är väldigt snygga fiskar. :)

Hoppas din klarar sig bättre!

Jepp Stig varnade mig för skyggheten,, men jag kunde bara inte låta bli.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var själv ute efter den fisken men eftersom han bara hade en kvar så avstod jag den ville iallafall ha 2st :)

Såg de när de var 3st men då var mitt kar inte moget för de fiskarna o de var jäkligt snygga har en mobilfilm på dem när jag var hos stig för någon månad sedan :)

Tycker ditt kar är grymt nu Larry du ska vara stolt tycker jag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man undrar om det hänt nått i karet, man blir lätt hemmablind.

Det är 11 månader mellan bilderna och då ska man veta att karet såg som värst ut ett par månader efter bilden från 2010.

Det är lite svårt att se att det är samma kar, men det är det.

post-5316-14468923430487_thumb.jpg

post-5316-14468923430317_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tar fram sin bästa australiensiska brytning och säger "That ain't polyp expansion, THIS is polyp expansion" ;) (hoppas du tar det med den humorn som det är menat med, du brukar tåla lite om jag minns rätt :). Säg bara till annars så ska jag skärpa mig)....

post-4092-14468923444259_thumb.jpg

Men visst är det härligt med PE... Vet inte varför jag älskar det så men älskar när korallerna är riktigt håriga :)... Den dagen de bilderna är tagna var nåt av det löjligaste i PE-väg, var som pälsbollar i karet, aldrig haft sånt tidigare eller sen dess, hade kvällen innan bökat i sanden, så antagligen nåt gott som frigjordes :)... Önskar de såg ut sådär jämt... Sen är den arten rätt "storpolypig" i generna också, hänger och flänger mer än de flesta SPS.. Och orättvist att ta en 2,5år gammal korall stor som en handboll, mot en fragg, ser ju alltid mer imponerande ut med gamla utvuxna koraller.

Tycker det är riktigt kul att det går så bra för dig, minns ju när du kom in som en liten salt-valp för nåt som känns som i förgår, och är nu en fullblodad saltis :)

post-4092-14468923444468_thumb.jpg

Ändrat av Benighted
Gaggade lite mer :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymme bilder Jani:) That was Expasion.

Ja ja gillar verkligen när SPSer gungar liksom.

Varit hos PärS ikväll och fick med mig Euphyllier, knappar och röd montpora digitata.

Bilder kommer när det lugnat sig lite, det blev lite nässelkrig i karet nu ikväll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...