Laggeman Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Hej.Gasen i min Co2-tub är slut, och jag är nyfiken på om någon i södra skåne har koll på ett bra ställe att få påfyllt?Vill gärna lösa detta så snart som möjligt. Tack på förhand. Citera
Reuben Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 När jag ändå ser en sån här tråd, varför ha en Co2 tub till akvariet? Citera
Bobbo74 Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Jag fyllde hos Presto i Gbg, dom provtryckte och byggde om en brandsläckare till bra pris.Presto Syd finns i Ystad.Edit, lite sen med svaret Citera
mickosch Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Har dom flyttat Göteborg till södra skåne ? =) Citera
Bobbo74 Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Har dom flyttat Göteborg till södra skåne ? =)Hoppas jag verkligen inte, men som tur är finns Presto på fler ställen Citera
mickosch Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Hoppas jag verkligen inte, men som tur är finns Presto på fler ställen Äh, hade inte gjort något. Trevlig stad. =) Citera
Laggeman Postat 22 september 2010 Författare Postat 22 september 2010 När jag ändå ser en sån här tråd, varför ha en Co2 tub till akvariet? För att ha kolsyra till min kalkreaktor. Kolsyran sänker pH't som gör att calsium löser sig och åker ut i akvariet. Detta i sin tur tar koraller upp och bygger sitt skelett av. Testa med Presto.0411-19325Jag fyllde hos Presto i Gbg, dom provtryckte och byggde om en brandsläckare till bra pris.Presto Syd finns i Ystad.Edit, lite sen med svaretTack för svaret, jag ska kolla med Presto! Citera
Laggeman Postat 22 september 2010 Författare Postat 22 september 2010 Snackade just med en kille på Presto's Malmö-central, mycket hjälpsam och trevlig.De har en bil som kör en Skåne-tur varje tisdag tydligen och hämtar o lämnar på diverse ställen.Fyllning av 2kg-tub: 115:- + momsFyllning av 6kg-tub: 207:- + momsFörsäljning av 6kg-tub: 1 336:- + momsAdress till stället i Malmö: Sångleksgatan 8dBäst är att ringa i förväg till Richard på 0705-83 28 38Tackar för hjälpen, då har jag en nyfylld tub om 2 veckor iaf. Citera
Spooky Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Testa Kidde annars.Flintyxegatan 5 i Malmö. 040-311700.De gånger jag varit där så har de fyllt medans man väntar, men ring och fråga först. Citera
Laggeman Postat 23 september 2010 Författare Postat 23 september 2010 Tack för tipset Jesper! Ska kolla upp det också, klart enklare och snabbare om det går den vägen också. Citera
Christer T Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Kanske lite OT men jag kan annars rekomendera AGA för smidigheten. Det är nog inte den billigaste lösningen en ny tub kostar drygt 2000 kr, när den är tom åker man till närmsta AGA-depå och byter för drygt 400 kr. Som sagt inte billigast men mycket smidigt.(AGA-depåer fyller inte andra tuber.) Citera
Laggeman Postat 24 september 2010 Författare Postat 24 september 2010 Ringde och pratade med Kidde idag. De har tydligen ingen egen kolsyretank att fylla på ifrån längre, utan de skickar upp allt material till Eskilstuna numera, ca var tredje vecka, sen tar det drygt 2 veckor innan man får tillbaks allt igen. Dessutom tog de 300kr för påfyllningen hos Kidde, så det är fortfarande Presto som gäller. Citera
johan_f Postat 8 oktober 2010 Postat 8 oktober 2010 jag kör med en 5kg aga tub, 381:- kostade det att byta den på Ahlsell i Arlöv utanför Malmö. Citera
MattiasN Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Nån som vet nått ställe uppe i Helsingborgstrakten som fyller? Pratade med Presto, de har bara fyllning i ystad nu....Borde väl finnas nått mer? Kan ev fixa i Malmö oxå, men vill helst ha något lite närmare, Landskrona, Ängelholm? Citera
MattiasN Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 verkar klurigare än jag trodde att få fyllt en tub....Air Liquid har en återförsäljare här (Tools), men de vill inte fylla andras flaskor (den jag har är en Aqua Medic 2kg).... Lutar nästan åt att fixa flaska från dem så är fyllning fixad även för framtiden, minns inte riktigt, men har för mig att de tog c:a 1700kr för en 5kg flaska. Citera
johan_f Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Zoogiganten fixar fyllning av flaskor, vet tyvärr inte priset och hur lång tid det tar att få fyllt. Citera
Sune Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Bara för att... Jag var och hämtade min 2kg idag, lämnade in den i fredags på frezzit i järfälla stockholm (lite OT, jag vet) men jag pröjsade 180:- för det!// Danne Citera
daniel_i_malmö Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Om ni inte hittar något ställe så pröva att höra er för på plantswap.se. Akvarieväxtnördarna använder CO2 i mycket större utsträckning så det kanske kan ge något. De har också en gammal (2007) sticky om var man kan fylla sin tub. Där nämns Presto i Ystad, och Örestads Brandtjänst i Malmö:http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?t=1651 Citera
MattiasN Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 tack för tipsen, ska kolla lite till, men det verkar inte riktigt som det finns något bra alternativ till Air Liquid i nordvästra skåne. Tycker Malmö och Zoogiganten är lite långt, även om jag är där relativt ofta.... Citera
Majki01 Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Sitter på telen så ser inte var du bor. Ja har en 6 kg brandsläckare utan stiga rör. När jag ska fylla den så åker jag till ett företag i Ystad ger dom den så fyller dom den direkt sen åker jag igen haha . Kan kolla upp namnet imorgon Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
MattiasN Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Dom heter Presto och fyller alla sina flaskor i Ystad.... Det går att lämna på fler Presto-stationer men då får man räkna 2-3 veckor innan man får tillbaka flaskan. Så de går tyvärr bort för mig Citera
Majki01 Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 Då kan dom omöjligt heta presto dom jag lämnar hos efter som det tar max en halvtimme sen får man flaskan.. Presto är inget jag känner igen. Ska se om jag hittar namnet imorgon Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
MattiasN Postat 2 maj 2011 Postat 2 maj 2011 jo men om man lämnar på plats i ystad så kan man göra det direkt, men lämnar man flaskan på någon annan Presto så ska de skicka den till Ystad och tillbaka vilket tar tid... De har väl hetat Sydbrand bl a tidigare tror jag.... Men det är kanske så att Ystad har fler ställe, vad vet jag? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.