Gå till innehåll

Alvedon, Aspirin?


Rekommenderade inlägg

Nej, det är nog ingen hit! Djur ska man inte ge värktabletter. Att ge t.ex alvedon i liten mängd till t.ex. en katt, så är det livsfarligt för katten! Den kommer att gå en smärtsam död till mötes! Skulle tro att samma öde drabbar fiskar.

Human medicin ska man absolut inte ge till djur, och man ska alltid rådfråga veterinär.

Man ska alltid veta vad man gör när man medicinerar sina fiskar, andra djur eller sig själv!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min första tanke var att trådskaparen behagade skämta med oss. Eftersom han hävdar att han är seriös måste jag som alla andra påtala att det mesta i medicinalväg för människor är livsfarligt för djur. (Mycket av våra rekreationsdroger är livsfarliga de med... )

Tror du att fiskarna lider får du ge dig in på en samvetsfråga. Är du för aktiv dödshjälp, eller mot. I det första fallet är det ju inte ett problem. Håva upp fisken, och välj ett sätt att avliva fisken på. Är du mot aktiv dödshjälp kan det ju vara lite obehagligt att titta till akvariet regelbundet, så täck över det och hoppas att fisken är död av naturliga orsaker inom ett par dagar... Är man inte ömhjärtad kan man ju hoppa över att täcka karet, det är mest för att slippa se fiskstackarn lida.

Vad du än gör, spola inte ned något som lever på dass, det är inte sjyst. Hur skulle du känna det om du kvävdes / drunknade i andras skit...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är djurens bästa vän! försöker med det i alla fall. särskillt fiskar. Men har kollat runt lite och jag tror inte den lider, problemet är att simblåsan eller att det är gas i magen förutom att den simmar i ytan så verkar den ganska lugn, fast det är svårt att få den att äta. Det är en stör jag pratar om.

Men som sagt detta var seriöst och det var en tanke jag bara har haft men nu har jag fått bra svar och vet att det inte ska annvändas människo medicin till fiskar :) Tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...