Gå till innehåll

Beställa akvarium?


Vidofner

Rekommenderade inlägg

Hej.

Jag har precis börjat grotta ner mig i den stora skara av information om saltvattensakvarium. Kommer flytta inom ett år skulle jag gissa och när jag gör det hade jag tänkt börja med saltvattensakvarium, men tills dess vill jag samla på mig så mkt information jag kan så man kan minimera nybörjarmisstagen.

Jag har dock haft lite svårigheter med att hitta nån hemsida där man kan kolla på priser för akvarium. De flesta ställena har ju bara för tekniken.

Jag hade tänkt satsa på ett 4-500 liter akvarium, lite beroende på hur nästa lägenhet ser ut =).

Är det någon som kan rekommendera en bra site man kan beställa från? Vore ju toppen ifall det var en svensk butik men min gissning är att man ofta beställer dessa akvarium från USA?

Tack på förhand.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man brukar specialbeställa akvarium från glasmästare, det brukar oftast inte finnas någon regel på vad ett akvarium kostar då det ofta beror på om man vill ha klarare glas eller speciella mått.

Att beställa bara ett glasakvarium från USA vore vansinne, frakten skulle bli otroligt dyr och du skulle ekonomiskt må mycket bättre om du beställde svenskt.

Däremot kan det bli billigare om du beställer Teknik från utlandet, mitt tips till dig är att ringa runt till olika glasmästare och kolla priser på de måtten du vill ha, sen kolla på teknikpriserna hos tillexempel Triton eller andra svenska butiker, eller utländska butiker / firmor.

De flesta akvariebutiker/djurbutiker brukar även kunna beställa hem akvarier till exempel Triton gör sina egna akvarium och väldigt många är nöjda med dem.

Hoppas det går bra för dig i framtiden

Blackizzz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blocket.se är en grym hemsida för akvarium.

;)

Skämt åsido, att beställa från en glasmästare som limmar blir garanterat dyrare än att köpa ett färdigt kar. Det hävdade i alla fall 2 olika glasmästare jag pratat med innan vi ens kom till storlekar.

Tyskland kan man hitta riktigt bra priser även med frakt men vilka var det nu igen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man beställer ett skräddarsytt akvarium, kan man då få en skräddarsydd möbel till det? Jag funderar lite på att ha en sump till mitt kar så jag behöver en del plats under akvariet. Själv är jag inte så händig vad det gäller snickrandet och jag gissar på att man ska veta vad man gör med tanke på hur tungt akvariet blir.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går oftast att få en skräddarsydd ställning till akvariet.

Ev kan Triton numer också hjälpa till med snickerier, dvs mer än bara ställningen. Det var åtminstonde på gång när jag byggde mitt i april/maj.

Om du vill köpa ett snyggt akvarium med en snygg möbel + viss teknik så finns alltid ELOS. Triton säljer dessa också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...