Gå till innehåll

Någon med LED erfarenheter?


Fiffe

Rekommenderade inlägg

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Man får räkna med tullen alltså, va synd att inga andra säljer dem. Vill ju verkligen ha en, hade köpt av leffe om den hade legat i lådan.

tull avgift o moms tillkommer. har själv köpt från fishstreet två ggr.. dock innan triton hade några Cree varianter hemma.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får ta en titt på sidan, men hade ju varit enkelt att bara köpa från triton, men som sagt första intrycket avgör allt. Men som sagt jag vill inte tala illa om affären i sig och leffe han var trevlig, men verkar inte fatta varför en kund blir misstänksam när man ska hämta en vara som ska va ny och så är dem istället uppackad, ja bad inte om det och jag är ruskigt besviken nu då ja hade förväntat mig att ha den hemma nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är antagligen mer än lovligt korkad. Du har pratat med honom, och han har en, du indikerar att du vill komma och titta på den, och för att göra det smidigt har han då packat upp den när du kommer. Jag ser inte riktigt problemet? Om den satt monterad över ett akvarium med ett halvårs saltstänk på undersidan, visst, men det är ju inte som om det är omöjligt, eller ens svårt att skaffa sig en uppfattning om hur pass längesedan det är den blev uppackad.

Sen vet jag inte riktigt om det spelar någon större roll ifall det hade varit en "demo" eller inte. Vilket slitage är du orolig för? 100 timmar av 50 000+? begränsad garanti? Det är ju bara att prata med säljaren så man får klarhet i vad som gäller när man köper den.

Jag köper ju demovaror titt som tätt, då i form av IT elektronik, moderkort osv, och där kan det ju vara lite värre, eftersom det som regel saknas kablage, manualer och skivor med drivrutiner osv. Det har aldrig varit några problem.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kan ju bara säga att ingen av de maxspect som sålts i butiken har köpts osett - vanligen så vill kunderna titta,prova, känna och klämma lite först, speciellt eftersom det rör sig om en produkt som är ny på marknaden.

Dessutom öppnar vi alla kartonger för att kontrollera att rätt elkablar och bruksanvisning bifogats, samt att vara säkra på att inget transportskadats.

Tror att du kan få samma problem med tullen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite kul matte.

eftersom nu leffe hade packat upp den så kan vi räkna lite.. 50 000 timmar är det sagt att dioderna ska orka med.. lite mattematik säger ca 11 år.. om du kör runt 12 timmar dagligen med belysningen på full effekt.

jag tror på leffe i detta fall att han packat upp för att visa kunden , så kunden inte blir missnöjd eller något när han kommit hem istället utan vet vad han köpt riktigt, kan ju vara så att man inte gillar den färgsettning rampen ger, och då avstår köpet pga det.

.. min rena gissning är att den Ev kund som skulle/ska köpa rampen hade gladeligen sett butiksägaren packa upp rampen o visa "ljuset" , det hade jag varit tacksam för. o sluppit stå o peka på en låda och chansa att man gillar ljuset.

worst case senario , leffe har haft rampen hemma max en månad.. , han slängde sig på just den lådan o kört den i en demo tank , återigen i en månad av 11 år ca.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Manne synd att du inte diskuterade med Leffe om du nu ändå kört en bit för att titta och var redo att handla armaturen !

Om du nu hade nämt detta du skriver här för dom på triton så tror jag att dom hade kompenserat dig för att du skulle bli nöjd ingen NORMAL handlar är omöjlig att deala lite med tex att dom slängt med något i köpet mm.

Jag har som Manne betalat mer genom att köpa den utomlands hade nu Triton haft armaturer när jag ville ha min hade jag till 100% handlat av dom pga service och garantier och att ha dom inom körbart avstånd om problem uppstår med grejerna!

Hade jag varit dig så hade jag som sagt öppnat munnen på plats och förklarat då för Leffe hade garanterat löst det med dig han vill nog bara ha glada kunder som dom flesta seriösa handlare i vårat avlånga land.

Hoppas du tar en funderare nu och kanske åker tillbaka till Triton.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När du skriver så där så känner ja mig som en skitapa =P men när jag köper nya grejer så vill ja ha dem oöppnade och ja kan inte va ensam om denna sak. Men men nu e de som de e och ja får vänta :(

du ska inte känna dig som en skitapa.. absolut inte.. jag o säkert dom flesta här förstår vad du menar med att få hem en oöppnad låda.. det gillar nog dom flesta..

men jag upplever o säkert många med mig att salt hobbyn är knappast som elgigantens TV köp.. där hade även jag tvekat för ett "demo" köp, som givetvis säkert hade varit nersatt i pris ändå.

förstår att du kanske blev lite ställd i butiken eftersom du var helt inställd på att få denna låda med dig hem .. lite julafton över det hela. men ta en funderare o se vad du ska göra.. jag hade tveklöst kört o hämtat rampen hos handlaren o drömt vidare om en annan låda , dvs nästa inköp.. listan tar aldrig slut.

leffe kommer gladeligen o sälja den till dig en annan dag , om den finns kvar.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ser allmänt på elektronik så finns det ett antal orsaker till fel. Om man summerar dem så visar de sig oftast som:

1. Fel vid ankomst.

2. Fel inom några timmars drift.

3. Fel när livslängden börjar närma sig sitt slut.

Andra fel är sällsynta.

I övrigt är fel mycket sällsynta. Rent allmänt skall man nog vara tacksam om man kan köpa ett ex som gått ett dygn.

Så när det gäller Elektronik är det bra om det är provkört men underkläder eller porslin köper jag helst i originalförpackning. Och tvättar eller diskar innan jag använder det första gången.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Manne för alla svar, kanske får ta å svälja besvikelsen och handla i alla fall om den finns kvar. Du är en vis man du Manne :) köpte ialla fall en putsräka från triton som puttsar alla mina fiskar som den kommer åt, med andra ord den gör sitt jobb :)

Vad bra du kommer att bli nöjd !

Och som du själv skriver kommer den att göra sitt jobb lika bra även om lådan är öppen jag vet själv hur det är man blir som ett barn på julafton när man öppnar en låda med rolliga teknikprylar.

Lycka till med maxspect köpet vart du än handlar för jag är helnöjd med min.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Manne för alla svar, kanske får ta å svälja besvikelsen och handla i alla fall om den finns kvar. Du är en vis man du Manne :) köpte ialla fall en putsräka från triton som puttsar alla mina fiskar som den kommer åt, med andra ord den gör sitt jobb :)

nu har du ju sett den o det ljus den ger.. så jag tror du blir helnöjd med den om du nu väl köper den , oavsett var.. roligast är ju givetvis o få den i handen..

jag har väntat på min ramp nr2 i över tre veckor nu.. men så funkar det när man beställer från HK typ.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som stör mig (förutom att det är ebay) är den gula texten i den svarta mätrutan.

Verkningsgraden är Ok - 70 lumen per watt - ungefär som ett lysrör men det är mätt med 3,6 watt. Tittar man längst ned under specifications står det att det är 21,6 watt per rad. Detta stämmer inte alls även om man tänker på den kortaste rampen som borde vara ungefär 10,8 watt per rad. Så frågan är: Vad har de mätt på egentligen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...