Gå till innehåll

Sjuk fråga, men...fågelbajs?


Gabbi

Rekommenderade inlägg

En av mina gojor gillar att bajsa i akvariet. Hon gjorde det i eftermiddags vid 4 tiden, och vid 9 på kvällen börade en mjukkorall dra ihop sig. Nån som tror det har ett samband? Jag slängde i ett kolfilter, så jag hoppas de ska hjälpa. Någon som vet vad man kan förvänta sig att hitta i en fågelklutt och hur koraller reagerar på det?

mvh

Gabbi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha ha.. låter kul.. samtidigt som det inte är kul..

Fåglar har ju en fruktansvärd matsmältning!! herregud..

Fågelskit på bilen.. det blir ju tillochmed fläckar på lacken ju! Så det kan inte vara nån höjdare.. samtidigt som det inte kan va giftigt..? jag vet inte.. kanske inte skulle ha svarat ens..smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det har ni rätt i. Jag får vara på henne mer, men då och då hinner jag inte, och hon är i trotsåldern så lydnaden är lite si och så.

(Papegojan i fråga är en Meyers)

Det är bara en mjukis som reagerat dock, och den står längst ifrån stället där klutten hamnade....hoppas kolet gör sitt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En av mina gojor gillar att bajsa i akvariet. Hon gjorde det i eftermiddags vid 4 tiden, och vid 9 på kvällen börade en mjukkorall dra ihop sig. Nån som tror det har ett samband? Jag slängde i ett kolfilter, så jag hoppas de ska hjälpa. Någon som vet vad man kan förvänta sig att hitta i en fågelklutt och hur koraller reagerar på det?

mvh

Gabbi

LOL.. Årets inlägg på guiden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Capnella är väldigt känslig för förändringar i vattnet. Den drar ihop sig när jag fyller på osmosvatten som blandas i bräddavloppskammaren eller när jag tillsätter kemikalilösningar på samma ställe. Den brukar till och med dra ihop sig så fort jag sätter i den "rostfria" Duplapincetten som jag använder till att dra trådalger med. Men efter en stund är den fin igen. Även om jag inte är färdig med pincetten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

djur bajs är en myyyyycket större faktor till växthuseffekten än bilar ...innehåler Nox (x står för att man inte vet hur många syremolekyler det innehåller) ...som i slutändan blir koldioxid ...antar att det inte är en höjdare att gojjan skräpar ner i karet ......en gång är kanske inte någon nära döden upplevelse ...fast en kontinuerlig strömning av dessa gifter som samlas i vattnet är nog på sikt ingen höjdare ....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...