Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nu är bänken helt klar :smiley20:. Eller ska bara fixa en lucka till mitten med. Vänstersidan är täckt men inte på bilden bara. Går att ta loss den delen för att få in och ut sumpen. Nu väntar jag bara på rören som inte kommit än. Har en del men långt ifrån så de räcker. :ledsen: Sumpen har inte heller blivit klar. Ska slakta ett gammalt kar som just nu är fylld med ls. Så får köra med en tillfällig sump ett tag. Men de blir nog bra sen. Bara jag får rören snart så är de bara till att fylla med vatten och sätta igång. Hoppas de kommer imorgon. ;)

post-5254-14468920697591_thumb.jpg

post-5254-14468920697254_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jeflar vad snyggt!

Önskar att min fru oxo EN gång i livet beställer rördelar till mitt aquabygge, coolt det hade vart! Men det lär aldrig hända....;-)

-Andre', adaptern e skickad via posten, hoppas du får den ASAP.

Ser bra ut , fortsätt posta!=)

Tack tack. Haha, ja ibland är man lycklig.:smiley20: Men självklart hade jag ju skrivit upp vad som skulle beställas så de gjorde hon på måndagen. Jag kommer ju inte hem på veckorna när jag jobbar. Så hon får göra lite jobb åt mig.

De var ju bra att du kunde skicka den så snabbt. De ska nog inte ta så lång tid innan den är här. smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur snyggt som helst! Riktigt fint bygge! Låt det ta den tid det behöver, det ger dig mer tid till o läsa på om de djur ni vill ha i karet sen. :)

Tackar. Haha, ja de har du faktiskt rätt i. Har kollat lite redan så de kommer snart en lista på lite nya invånare som ska köpas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

desto mer jobb nästa helg då..! sånt händer.. räknas inte ens som bakslag.. du får planera vidare iställe o ta det i den takten det går.. det är ju inte helt gratis ändå med alla inköp som behövs för att dra igång ett kar i denna klass..

bara till o planera in all EL tex.. dosor o allt som kan behövas i sumpen , kanske någon fläkt som kör ut luften från bänken osv.. finns säkert mer du kan ta tag i undertiden du väntar på rören.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

desto mer jobb nästa helg då..! sånt händer.. räknas inte ens som bakslag.. du får planera vidare iställe o ta det i den takten det går.. det är ju inte helt gratis ändå med alla inköp som behövs för att dra igång ett kar i denna klass..

bara till o planera in all EL tex.. dosor o allt som kan behövas i sumpen , kanske någon fläkt som kör ut luften från bänken osv.. finns säkert mer du kan ta tag i undertiden du väntar på rören.

mvh manne

Ja de blir ju de. Nej de är ju lite pengar som går åt nu. Men de får man leva med. :smiley20: Vill man så går det. Ja jag har fullt upp med att planera el, sump och allt annat. Har mycket som flyter runt i tankarna just nu. hehe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste vara ett troll. Flickvännen engagerar sig med fotografering, beställer delar, och är med och hämtar akvarium... OCH vet hur datorn fungerar så hon kan klibba uppdateringar på forumet. Inte en chans. Hon finns inte.

;- )

B!

P.S.

Baljan ser riktigt läcker ut.

D.S.

Tackar! Jo konstigt nog så finns hon faktisk. Här är bildbevis på trollet. ;)

post-5254-14468920703951_thumb.jpg

Så ser du någon som ser ut så här så dumpa din nuvarande kärlek och ta med dig denna hem. Ett riktigt bra troll som jag hittade djupt in i den djupaste skogen av alla.;)

"Har aldrig tvingat henne att engagera sig i mitt intresse för salt. Hon har valt detta själv" smiley1.gif Ett riktigt bra fynd!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här måste jag nästan se i verkligheten någon dag. Hässleholm är inte längre än att jag kan köra och titta på miraklet. Men vi tar det lugnt, jag kan vänta tills du fått igång baljan med, så har vi något att skyla över med, så att inte flickvännen förstår sitt värde, gör hon det börjar hon säkert ställa krav och sånt...

;- )

Nä, jag ska vara snäll. För att vara ett troll var hon ju rent av söt. Hoppas saltplanerna inte blir söta dock, det skulle vara synd.

Lycka till.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här måste jag nästan se i verkligheten någon dag. Hässleholm är inte längre än att jag kan köra och titta på miraklet. Men vi tar det lugnt, jag kan vänta tills du fått igång baljan med, så har vi något att skyla över med, så att inte flickvännen förstår sitt värde, gör hon det börjar hon säkert ställa krav och sånt...

;- )

Nä, jag ska vara snäll. För att vara ett troll var hon ju rent av söt. Hoppas saltplanerna inte blir söta dock, det skulle vara synd.

Lycka till.

B!

Nej, mer sött blir det inte! Du är varmt välkommen att titta på baljan om du känner för det när den väl är igång. ;-) Det värsta av allt är att hon kollar på guiden med jämna mellanrum, för att hålla sig uppdaterad på andra trådar som hon följer (!) så hon ser ju vad du har skrivit! Men hon tar inte illa upp. Hon vet själv att hon är väldigt unik då jag berättat att det inte är många som har flickvän/fru som engagerar sig i salt. Haha ;)

PS. Hon har redan börjat ställa krav. Hon fick t ex bestämma färgerna på den nya bänken och att hon inte tänker betala halva elräkningen!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slaget mot glasrosorna är över.

Jag har så gott som vunnit slaget nu. Fick lite ls som var i stort sätt helt täckt med glasrosor. Våldtog i princip stenen med stålborste. 85% försvann, dvs de som satt ytligt. Resten har jag kört med kokande vatten och sprutat in. Nu är de knappt 5% kvar som ska bort. Håller iaf mig sysselsatt någon timme senare idag. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen! Rören kom idag så ska hämta de nu.

Har kikat lite smått och kommit fram till att dessa är några invånare jag ska köpa.

Green Mandarin http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1635+551&pcatid=551

eller en

Spotted Mandarin http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1635+554&pcatid=554

Black & White Ocellaris Clownfish http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+27+1114&pcatid=1114

Blue Tang http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+43+330&pcatid=330

Kole Yellow Eye Tang http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+43+345&pcatid=345

Six Line Wrasse http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1378+375&pcatid=375

sen får man se om man kan hitta alla någonstans. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrassen o Mandarinen konkurrerar om samma mat...Mandariner kan va jefligt svåra, men dom e grymt häftiga fiskar! Båda plockar i stenen, men hexantenian tar annat foder oxo, dvs enklare.

Mandarinen tar oxo annat foder ibland, men den jag har haft har inte gjort det. Mycket och bra sten gäller!

Hmm min åsikt om hepatusen vet du ju redan...

Strigosusen e läcker, en riktig Anglofil! (En gentleman i kritstrecksrandig kostym)

Fortsätt posta bilder!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrassen o Mandarinen konkurrerar om samma mat...Mandariner kan va jefligt svåra, men dom e grymt häftiga fiskar! Båda plockar i stenen, men hexantenian tar annat foder oxo, dvs enklare.

Mandarinen tar oxo annat foder ibland, men den jag har haft har inte gjort det. Mycket och bra sten gäller!

Hmm min åsikt om hepatusen vet du ju redan...

Strigosusen e läcker, en riktig Anglofil! (En gentleman i kritstrecksrandig kostym)

Fortsätt posta bilder!

Okej tack för infon. Bra att veta. :) Men har inte bestämt mig och inte läst så överdrivet mycket om de jag vill ha. Har inte hunnit. Har massvis och göra. :(

Bilder bör komma imorgon. :smiley20:

Mvh André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rören kom som sagt idag så allt är limmat och klart. Glömde så klart kameran hemma. Som vanligt. Så de blev inga bilder. :sur: Imorgon ska systemet testas så allt är ok. Därefter blir de inflyttning till vardagsrummet och saltet ska i. :ler: Så skönt de ska bli. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rören kom som sagt idag så allt är limmat och klart. Glömde så klart kameran hemma. Som vanligt. Så de blev inga bilder. :sur: Imorgon ska systemet testas så allt är ok. Därefter blir de inflyttning till vardagsrummet och saltet ska i. :ler: Så skönt de ska bli. :)

härligt andré ! inflyttning nu i helgen då med lite tur antar jag.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...