Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag testkörde karet och nästan allt fungerade felfritt. Typiskt. Avrinningskammaren läckte in lite vatten på ett ställe så fick täta de. Vet inte hur länge man bör vänta med att fylla med vatten men de får väl dröja till imorgon. Suck! Sen felades en packning till ena ventilen så de läckte ju där med. Vet inte var den har tagit vägen men ska iaf fixa en ny imorgon. Annars fungerade allt perfekt. :smiley20: Här kommer lite bilder. Inflyttat och klart. smiley1.gif De ska dit en t5 ramp till som för tillfället ligger över min ls i ett annat kar. Imorgon ska karet fyllas och stenen ska i. Vågar inte idag i och med läckan i boxen som precis blivit tätad.

Får köra med en tillfällig sump tills jag byggt den riktiga. Får bli en plastbalja eller något.

post-5254-1446892074011_thumb.jpg

post-5254-14468920738859_thumb.jpg

post-5254-14468920739044_thumb.jpg

post-5254-14468920739223_thumb.jpg

post-5254-14468920739403_thumb.jpg

post-5254-1446892073958_thumb.jpg

post-5254-14468920739754_thumb.jpg

post-5254-14468920739933_thumb.jpg

post-5254-14468920740285_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet är fyllt med vatten sen imorse. Stenen och sanden åkte i nu precis så bilder kommer när vattnet blivit klart. smiley1.gif Mer sten och koraller kommer från mitt rsm när detta har stått ett tag och allt har stabiliserat sig. Kan knappt bärga mig. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har allt åkt i de nya från mitt gamla kar. smiley1.gif De enda som är kvar är lite turbos och sandisar som jag ska hitta. Inte så organiserat med koraller överallt. De ska fixas ikväll. Men scapen är väl klar om man säger så. Så ska bara hitta en bra placering till korallerna.

Hittade mycket nytt när jag började riva bland stenen i mitt rsm. Lite knappar, skivor, en jäkligt stor svampkoloni och tom en stenis som jag inte vet var kommit ifrån. :S

Nästa projekt är och klä stenen med koraller och lite nya invånare. Men de kommer ta sin tid. :smiley20:

post-5254-14468920785007_thumb.jpg

post-5254-14468920785577_thumb.jpg

post-5254-1446892078576_thumb.jpg

post-5254-14468920784622_thumb.jpg

post-5254-14468920784813_thumb.jpg

post-5254-144689207852_thumb.jpg

post-5254-14468920785381_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar valvbågen, men den ser tunn ut. "plantera" något som sprider ut sig över ytan, och se om du kan förstärka den.

B!

Tack tack! Jag diggar den grymt mycket. Den ser smal ut men kan säga att den ska nog hålla för rätt mycket. :smiley20: Går ett vp rör genom allt som är böjt med värme. Samt är alla stenar fogade med ganska så mycket reefbond. Så jag hoppas de håller annars blir jag ledsen. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hitta någon korall du gillar som "kryper" över underlaget och sätt den där. Det skulle stadga upp den över tid... Och bli skitsnyggt. Tänk på att det måste vara något som tål ordentligt med ljuse dock, det är ju mitt i baljan :- )

Dö snygg båge, den kommer jag reta mig på i framtiden ;- )

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hitta någon korall du gillar som "kryper" över underlaget och sätt den där. Det skulle stadga upp den över tid... Och bli skitsnyggt. Tänk på att det måste vara något som tål ordentligt med ljuse dock, det är ju mitt i baljan :- )

Dö snygg båge, den kommer jag reta mig på i framtiden ;- )

B!

Hehe, jag har retat mig på andras bågar så nu tog jag tillfället i akt och göra en själv när jag väl bytte kar. ;) Ja de måste ju vara något som tål ljuse väldigt bra. Har ju mh mitt över med som inte är igång än. Du har inte något förslag på vad man kan sätta där?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något storpolypigt och lågväxande var min första tanke, men egentligen går det att ha vilken stenkorall som helst där. Efterhand som den växer fraggar man den och sätter fraggen sidan om på bågen, skiten kommer växa ihop med moderkorallen. Men då är det genast lite av ett tidsödande projekt som kräver att man gör något själv. Jag tittade på mina egna favoriter lite snabbt, men de är sådana att de lämpar sig mer för botten, för ljusmängdens skull, annars hade jag tipsat redan från början :- )

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något storpolypigt och lågväxande var min första tanke, men egentligen går det att ha vilken stenkorall som helst där. Efterhand som den växer fraggar man den och sätter fraggen sidan om på bågen, skiten kommer växa ihop med moderkorallen. Men då är det genast lite av ett tidsödande projekt som kräver att man gör något själv. Jag tittade på mina egna favoriter lite snabbt, men de är sådana att de lämpar sig mer för botten, för ljusmängdens skull, annars hade jag tipsat redan från början :- )

B!

Okej, men jag hittar nog något snyggt och sätta där. :smiley20: Bara de tål starkt ljuse så ska de gå bra. Sen att de tar sin tid och kräver lite arbete gör inte mig något. Bara de blir snyggt till slut. smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var nu lika petig med korall bygget som stensättningen i karet , så blir det klockrent sen när det börjat växa till sig.!

mvh manne

Ja det kommer de bli. Tänker konstant på vad som ska sitta var och hur de då kommer bli när vuxit till sig. Säkert vid 30 tillfällen på en dag så funderar jag på detta. :smiley20: Så jag hoppas de kommer bli bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...