Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ett tomt skal på botten när jag kom hem idag. Musslan var ca 5cm stor och detta är sista gången jag köper en så liten. Har en på typ 6cm också och den ser inte superkry ut den heller.

Men de stora mår prima. :smiley20:

Blandade ny balling igår kväll och nu är allt riktigt uppblåst som om det vore anabola jag hällt i dunkarna. :) Brukar bli så dagen efter det blivit nyblandat. :)

post-5254-14468925731486_thumb.jpg

/André

post-5254-14468925731285_thumb.jpg

post-5254-14468925731683_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt vackert André! :) Många fina och färgstarka invånare! Ser att dina röda skivor är typ 18 ggr större än mina. :) Kanonfina bilder på de vackra musslorna!

Räkna med ett besök, nästa gång jag lämnar Helsingborg, för en visning irl! ;)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt vackert André! :) Många fina och färgstarka invånare! Ser att dina röda skivor är typ 18 ggr större än mina. :) Kanonfina bilder på de vackra musslorna!

Räkna med ett besök, nästa gång jag lämnar Helsingborg, för en visning irl! ;)

/Madde

Tackar! Det finns en del färg i karet ja. Den största skivan brukar alltid ligga på 10cm i diameter. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt grannt kar du har där, det ser ut som att korallerna är påväg ur karet, så kraftiga är dom.

O riktigt snygga musslor var där ju oxå.

Tackar! Det är uppe vid ytan och så pass nära glaset att det knappt går att skrapa rutorna längre. :P Vill ha ett större men det finns lite tvivel här hemma. Ska tjata lite så går det nog an. :P

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! Det är uppe vid ytan och så pass nära glaset att det knappt går att skrapa rutorna längre. :P Vill ha ett större men det finns lite tvivel här hemma. Ska tjata lite så går det nog an. :P

/André

Ta med dig fjällan och åk och kolla på Glenns kar, då kommer du ligga mycket bättre till inför förhandlingarna ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta med dig fjällan och åk och kolla på Glenns kar, då kommer du ligga mycket bättre till inför förhandlingarna ;)

Hehe! Det finns många kar som väcker intresset för större.

Hon har egentligen ingen talan för det är jag själv som får betala. :P

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snyggt Andre.

Jag har inte lyckats med mina musslor men ska ge dom en ny changs nu när ljuset är bättre, men funkar det inte då kommer jag aldrig mer köpa nån.

MVH/Glenn

Tack så mycket Glenn! Jag råder dig till att köpa någon på 10cm och inte mindre. Se om det kostar lite mer kan man strunta i. De små tål verkligen inget.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Karet tuggar på som vanligt här hemma och nu när man jobbar i Gbg några dagar i veckan så ser man verkligen tillväxten när man kommer hem. :smiley20:

Min Chrysiptera cyanea syns inte till längre så den måste ha dött. Den har varit med i minst 4 år i min vetskap så antar att den levt sitt fulla liv. Lite tråkigt men samtidigt bra för ångrade att den åkte i karet. Så nu får den ersättas med någon roligare fisk. :) Ska bara komma på vad för någon.

Biopelletsen har sinat i filtret så har fyllt på med lite nytt. Fick tyvärr inte locket tätt på filtret igen. Löste problemet lite provisoriskt så nu håller de tätt iaf. Antar att packningen som sitter där behövs bytas så får se om man kan få tag på en ny.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gött Andy, en uppgradering piggar upp. O ditt nuvarande kar är verkligen knöfyllt så att ett nytt 540 kommer inte att se tomt ut.

Ja de ska bli gött med större. Tror det kommer bli lagom med koraller i de nya. :) revpelarna som ska i sväljer en del koraller så har nog lite plats över till nya koraller med.

/André

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?esxk1y

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...