stette69 Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Hej,Jag har ett clownhotell sedan 7 veckor tillbaka, i snart 2 veckor har jag haft 2 clownfiskar och 2 eremitkräftor i akvariet. Jag har lyset tänt mellan kl 14-24, sedan är det släckt. Nu undrar jag är beläggningen helt naturlig?
Reuben Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Hej och välkommen till forumet!Nu är det så att det kan vara ganska mycket, har du bilder kan vara ganska mycket. Hur stor är denna beläggningen?
stette69 Postat 7 november 2010 Författare Postat 7 november 2010 Så här ser det ut, hoppas att något syns om det är bra eller dåligt för mitt hotell
Claes_A Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Alltid svårt med suddiga bilder men jag sätter mina pengar på vanliga kiselalger. Karet är ju också nytt så du borde ha en uppblomning av kiselalger. Bara att slappna av och de försvinner (vanligen).
stette69 Postat 7 november 2010 Författare Postat 7 november 2010 Okej, då avvaktar jag:ler: det var inte så lätt att ta kort...Tack!!
Hirez Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Jag har samma här, och till och med mer!Dock verkar jag ha en mini cykel, med gröna trådalger, och så tar dessa liknande alger över på de, dock är mina lite mer röda också.
MariaL Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 stette69, jag röstar också på kiselalger som ofta är en del av inkörningscykeln, Hirez, om de är mer åt vinröda hållet så kan det vara cyano...cyano kan växa över trådalger, det gör inte kiselalger.
stette69 Postat 8 november 2010 Författare Postat 8 november 2010 Hej MariaL, Hur länge kommer kiselalgerna vara kvar? idag är det ännu mer...
SupraEnd Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 I mitt nystartade kar så fanns de i några veckor men nu är de borta. Så avvakta och se.
Rekommenderade inlägg