Reuben Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Tjena,Tänkte bara kolla, hur mycket fyller ni på med OSMOS vatten varje dag? jag märker att nivån i min sump sjunker med ett par cm över natten (del av tanken på ca 35liter).Är det så kraftig avdunstning i akvariumen? Citera
johan_f Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Innan jag hade automatisk påfyllning så fyllde jag på upp till ett sträck i sumpen var dag, sen om det är 3 liter en varm dag eller 1 liter en kall dag. Mest för att ha en rutin på det och hålla saltnivån jämn. /Mvh Johan Citera
Whistler Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Jag mätte avdunstningen i min sump inatt (om det nu är avdustningen som gör det) och sumpen hade tappat 1,5 liter under mätperioden 7 timmar.Med tanke på vad ni andra skriver så känns det som att det är rätt rimligt, eller? Citera
Ferngren Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Mitt kar slukar ca 30 liter på 5-6 dagar. Min nettovattenvolym är ca 425 L Citera
Reuben Postat 9 november 2010 Författare Postat 9 november 2010 hehe ok, jag var bara lite förvånad hur mycket vatten det var som försvann var första natten efter att jag ritat sträck på sidan av sumpen för att hålla koll på nivåer. Citera
Claes_A Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 1-2% av vattenvolymen i förbrukning per dag är ganska rimligt. Jag märkte själv hur vattenförbrukningen gick upp ganska påtagligt i och med att det blev kallt ute och eldningssäsongen började. Det är den lägre relativa luftfuktigheten som driver upp förbrukningen så här års.Jag fyller på strax över 20 liter vatten per vecka i mitt 200 liters system nu. Citera
Vandal Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 jag har en 30litersbalja kopplad till en flottör och biltemas pentrypump, men har ingen vidare koll på hur mycket som går åt... häller i en hink då och då... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.