Gå till innehåll

Giesemann Infinity!


faltaren

Rekommenderade inlägg

Hej på er!

Är ute efter en MH ramp som sprider sig så lite som möjligt i rummet. Har en Odyssea MH ramp men flickvännen har banlyst den. Lyser upp hela rummet. Tak och väggar.

Tycker Infinity verkar bra när det gäller att hålla ljuset ner i karet.

Någon som har denna ramp som kan berätta lite?

Vill som sagt att den blänket blir så lite som möjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och välkommen till ett trevligt forum :smiley20:

Jag har själv en Giesemann Spectra 1x250w 4x24w T5 över ett provisoriskt 250 liters kar. Personligen tycker jag den slår ner ljuset ganska bra i karet med väldigt lite spill på golv och väggar.

Så den är jag nöjd med!

Sen har jag ju sett Mannes LED live och visst............den samlar ljuset extremt fint ner i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jag har en Giesemann Infiniti 2x250 + 4x54

Jag upplever att den håller ihop ljuset väldigt bra. Den sitter 180 cm upp (har hög bänk till akvariet) och jag tycker inte att den bländar alls...

Du kan kolla in min tråd där du får se ljuset från den på diverse olika bilder.

Lycka till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ferngren kör du med täckglas? Menar täckglas ger ju en spegeleffekt. Var en bild i din tråd där det lyser runt rätt kraftigt. Fint kar förresten. En dag kanske ;).

Man borde ju kunna plocka ur ballasterna, koppla ihop sladdarna och ha ballasten på utsidan. Om de inte får plats menar jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså den sprider med? Är det skillnad med elen? Mh är ju väldigt energieffektiva. Några förslag på amaturer?

Sent from my X10i using Tapatalk

Ursäkta för sent svar. Led pekar mer eller mindre rakt ner, är ganska låg spridning så ljuset blir väldigt effektivt.

El mässigt så brukar det bli ungefär halva priset jämnfört med MH / T5.

Innan du belutar dig tycker jag personligen att du ska iaf titta på en led ramp IRL och se vad du tycker om ljuset.

Det enda som fick mig att välja MH över LED var priset, men ska man ändå punga ut så mycket på en MH armatur tycker jag LED är ett bättre val.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...