Gå till innehåll

Ytavrinningskammar Percula 120??


Misfit

Rekommenderade inlägg

Hej. Jag får ingen ordning på ytavrinningen i mitt percula... Vad jag förstår ska det vara 2st ytavrinningskammar. Jag har bara en och den verkar inte vara tät, så jag får inte igång ytavrinningen. Så är det någon som vet hur jag får tag på nya ytavrinningskammar till percula 120???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag såg i nån manual att det skulle vara 2st. Tänkte om jag skulle köpa 30 cm kam och klippa till dom själv, men jag antar att det ska vara speciella kammar till percula, eftersom det är fabrikstillverkat. Ska ta en bild på hur det ser ut o lägga ut senare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej - Det är aquamedics normala kammar och det är de som brukar förekomma mest. De två kammarna har olika funktion. Genom att ställa dem olika kan du ettdera optimera suget av bottenvatten eller ytvatten. Står yttre kammen högre så drar det mesta vattnet igenom det hål som är ca 1 tredjedel upp från botten - står den yttre kammen lägre så går det mesta via ytan

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok då är jag med på hur det funkar. För jag har som sagt endast en kam för tillfället och ingen ytavrinning alls. Så jag får ett skikt på ytan som jag måste slå bort med streampumpar. Men om jag nu köper "vanliga kammar" fr nån butik så borde problemet lösa sig menar du??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok då är jag med på hur det funkar. För jag har som sagt endast en kam för tillfället och ingen ytavrinning alls. Så jag får ett skikt på ytan som jag måste slå bort med streampumpar. Men om jag nu köper "vanliga kammar" fr nån butik så borde problemet lösa sig menar du??

Skiktet du pratar om går fint att ta bort med tidningspapper. Se bara till så du tar bort tidningshäftorna så de inte av misstag hamnar i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...