Gå till innehåll

Frakttid för LS?


xperx

Rekommenderade inlägg

Jag köpte 60 kilo levande sten och fick det skickat via bussgods. Det tog nästan 2 dygn att få hem sakerna och alltihopa ledde till att jag fick en del förhöjda värden i akvariet.

Kontentan: Någonting han dö i eller på den levande stenen på 2 dagar så på 3 dagar hinner nog mera saker dö.

Om de inte skicka i tunnor med vatten vill säga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tvivlar på att de skickar dem i vatten. Fatta vikten!!! 120kg sten under vatten...

Jag antar att nån firma som UPS eller DHL skulle ta hela skjortan och lite av byxorna för att transportera upp det så snabbt som möjligt. Nån som har nån idé, förutom att åka själv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog tyärr köpa LS på närmare håll (JR i Täby kanske för din del). Att köpa LS som pga lång frakttid resulterar i "mindre levande sten" kanske blir ännu mera kostsamt...Bra sten är ju den viktigaste byggklossen i våra kar... Tråkigt att LS biten ska vara så dyr...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 dygn tog det för mig. Tror ej du skall lita på löften om snabbare leverans.

De skickade ej i vatten, enbart blöta tidningar runt stenen. Speciellt "levande" var stenen ej vid ankomstensmiley11.gif. Mensom jagförstår, är deras billigastenej särskilt känd för attha mycket liv på/i sig ändå. Får endast hoppas att nitrifierings-/denitrifieringsförmågan kvarstår på min sten...

Avråder från att beställa. Desutom var det ej någon direktleverans, fick gå till posten och lösa ut paketet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vid den här årstiden låter det i mina öron ännulite mindre smart att köpa levade organismer på distans(tycker inte det är supersmart annars heller). Det lär ju inte finnas nåt levande på/i den stenen när den kommer fram,(annat än möjligen isbjörnskvalster smiley2.gif.)

Åk till din lokala handlare istället,så får dumed dej levande sten hem istället för "gravsten"!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

läs inlägget längre ner ....

taget ifrån en amerikanare ...står lite om LS i den artikeln ...

Går bra, dock kommer du förstå vad som händer med stenen efter hand att timmarna tickar ifall de inte är i vatten ...By the way ....killarna på akvarieudtyr är super schyssta ...har haft mycket kontakt med Morten och han har varit till stor hjälp ...kom in till Malmö då det fattades lite PVC rör o kopplingar för at jag skulle kunna fullända mina kopplinga till sumpen ...helt underbara killar ....

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forum_posts.asp?TID= 3481&PN=1&TPN=8

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...