Gå till innehåll

Anemon problem


Freddi

Rekommenderade inlägg

Kan anemoner få för sig att vända mun delen in och ut??

kanske dåligt formulerat.

Men Anemonen har betett sig konstigt de senaste 2-3 veckorna.

Det började med att den började dra ihop sig och sen flyttade den in bland stenarna för att sedan komma ut igen.

Den var fortfarande bara en bråkdel i storlek mot vad den varit.

Men det ser ut som den nästan vill vända si ut och in vid munnen.

O nu idag är den lika liten som när jag köpte den förutom munnen som är väldigt uppblåst.

Jag har haft den rätt så länge utan problem så nu undrar jag om nån som har tips vad det kan vara med den??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min håller på med ungefär samma sak, finns bild i min tråd "lite frågor", den som inte syns på bilden är munnen som kan bli jätte bred och gapande ibland. Dock är min inte hela tiden så här och är jätte fin på natten och lite på dagen. Om man tittar noga känns han inte döende heller. Min har slutat ta emot maten, men att clownerna nu bor där kanske de matar han istället. Lägg en bild då är det enklare att hitta orsaken, skulle också behöva en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen expert på anemon,men jag kan skriva vad jag tycker. I mitt fall finns det flera orsaker att anemon gör så här. Först blev det ju lite stress med nya clownerna som jämt rör på en och suger på tentaklerna. Sen har jag fortvarande fosfat i vattnet, som han kanske inte gillar. Största orsaken kan vara dock lågt salthalt, känner på mig att de trivs mest med lite högre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

En som sa att man skulle köra med aktivt kol för att anemonerna skall må bra kanske kan var något. Han sa att det var viktigare med aktivt kol än att mata dem så kanske är fel värden eller liknande.

Jag vet inget om det för jag är ny på det hörde bara om det, kanske skall undersökas av de som vet bättre....

Ändrat av Marcus-
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...