Gå till innehåll

Weséns Juwel Trigon 350L hörnkar


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Tack själv André och Manne, riktigt kul att ni kunde komma. Kul med en trevlig pratstund, man lär sig alltid något nytt och tiden bara rinner iväg. Tack även för de fina fraggarna. Det lila flaket sitter kvar på andra försöket, vad Manne än tror... ;)

Stjärnpolyperna har slagit ut och vajar snyggt i strömmarna. Allt ser bra ut.

Tack Magloftser! :)

Tre bilder på dagens tillskott i karet.

De tre sista bilderna tog jag igår kväll efter släckning, LPS-koraller som äter cyclops och clowner med konstigt bo..

post-5300-14468921515318_thumb.jpg

post-5300-14468921515534_thumb.jpg

post-5300-14468921515743_thumb.jpg

post-5300-14468921515951_thumb.jpg

post-5300-1446892151616_thumb.jpg

post-5300-14468921516375_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 643
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Något har hänt i karet idag.. vattnet är alldeles kristallklart!

Vattnet har tidigare varit svagt disigt, inte mycket men ändå så att man har kunnat ana det när ljuset har gått på full effekt. Är det så att saltkaret går in i en ny fas efter drygt två månader?

Japp Tengan, hoppas det blir bra. Mandarinen åt ju artemia med god aptit i butiken så det ska säkert gå bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ca = 400

Mg = 1350

KH = 7,5

pH = 8,1

NO2 = 0

NO3 = 0

PO4 = 0

Salt = 1,024

Ultrastabilt, Balling is da shit!

Ska bara öka upp Ca-kanalen lite mer.

Ser kanon ut ju. :) tänkte precis säga att jag kommer och knycker din doserpump någon natt men kom på att jag förmodligen blir hundmat då. Haha. Ångrade den tanken snabbt. ;) nej men letar för fullt efter någon beg. Ska bara hitta till rätt pris. Längtar verkligen!

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser kanon ut ju. :) tänkte precis säga att jag kommer och knycker din doserpump någon natt men kom på att jag förmodligen blir hundmat då. Haha. Ångrade den tanken snabbt. ;) nej men letar för fullt efter någon beg. Ska bara hitta till rätt pris. Längtar verkligen!

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha, det är bara att försöka.

Rottweiler rules!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fått till det bra Mats.. Bara låta det gå ett bra tag nu så allt kan växa till sig fint under LED ramperna..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack Manne. Jag har ju fått många goda råd av dig. :)

Ska ner till Skanör och leverera en ny H-D nu på fm så det blir ett lunchstopp på ZG i Lomma.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tre nya fraggar med hem från SVG-träffen hos Manne i Hässlehåla.

Blå/lila Pocillopora (Damicornis?) från Mannes tjusiga moderkoloni i 600L's baljan.

Blå/lila Acropora från artropos (Micke)

En liten koloni röda, alldeles fantastiskt vackra Japanknappar från Mannes kub. Jösses vad de flourocerar i blåljuset från Maxs'arna. De ska få en hedersplats i karet Manne! :)

Vi har nu 33 olika sorters koraller i karet, skivor och knappar inräknade... I like! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tre nya fraggar med hem från SVG-träffen hos Manne i Hässlehåla.

Blå/lila Pocillopora (Damicornis?) från Mannes tjusiga moderkoloni i 600L's baljan.

Blå/lila Acropora från artropos (Micke)

En liten koloni röda, alldeles fantastiskt vackra Japanknappar från Mannes kub. Jösses vad de flourocerar i blåljuset från Maxs'arna. De ska få en hedersplats i karet Manne! :)

Vi har nu 33 olika sorters koraller i karet, skivor och knappar inräknade... I like! :)

Dom röda knapparna, strax ovanför lila montipora flaket typ , är mitt tips..

Posson är en stylopora 'milka'

Klara du få till en bild på dom röda så ut med den här i tråden.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, kanske det kunde bli bra där... de får stå på botten tills jag har bestämt mig.

Aahh.. ok, jag trodde det var en Pocillopora, tack för infon.

Jag har provat att fota knapparna men har bara blåljus på just nu och det blir inte bra. Kommer inte tillräckligt nära med 70-200'an. Ska ta en blixtbild med kompaktkameran när ljuset har släckts.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, kanske det kunde bli bra där... de får stå på botten tills jag har bestämt mig.

Aahh.. ok, jag trodde det var en Pocillopora, tack för infon.

Jag har provat att fota knapparna men har bara blåljus på just nu och det blir inte bra. Kommer inte tillräckligt nära med 70-200'an. Ska ta en blixtbild med kompaktkameran när ljuset har släckts.

Ska ju vara en blåbild , då är dom som coolast, fast snygga närsom dock..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm.. vet det, men Tunze står först i tur och väntar på mina leksakspengar.

Aaa , just det , då får ju objektivet vänta till veckan därpå då. :) har ju tveklöst insett hur ditt tålamod funkar.. Från idé till händelse då.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vägen från tanke till handling är ofta kort Manne, inget att gå och dra på. :)

Kiselalgerna är äntligen på tillbakagång, det verkar som om bytet till osmosvatten i påfyllningen börjar ge önskad effekt. Tillväxten på sps'erna håller i sig. Speciellt den gröna Seriatoporan växer enormt fort och mycket. Efter att ha funderat en längre tid möblerade jag om lite småfraggar igår, bl.a. flyttade jag på stjärnpolyperna, Ricordea Florida, Turbinara och Galaxea. Mannes vackra Japanknappar fick en plats mitt i revet där de kan klättra på alla håll. Får bara fundera lite på var jag ska sätta den neongröna Acroporan, den har snart vuxit ihop med Hystrixen. Jag blev rätt nöjd själv, tror nog att det kan växa till något snyggt om ett år eller två... eller tre.

Hur är det med Lobophyton, byter de vatten precis som t.ex. Sinularia?

Lite nya bilder från soffkanten..

post-5300-14468921609627_thumb.jpg

post-5300-14468921609824_thumb.jpg

post-5300-1446892161002_thumb.jpg

post-5300-14468921610212_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...