Gå till innehåll

Weséns Juwel Trigon 350L hörnkar


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 643
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tackar Robin!

Har du varit hos Fredrik i Båstad? :)

Ja var där och köpte det han lagt ut på annons idag nu ikväll så berättade han att du varit där och handlat tidigare :) Så vi får hoppas den klarar sig lika bra här som din gjort :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

adddes Fågel Mio är riktigt jäkla ursöt.

Förstår er som skaffar dessa fåglar för man har sjukt kul åt dom när dom håller på fram o tillbaka :)

Eran var riktigt fin med, funderade på en sådan för ett par år sen men kände att jag inte hade haft tid då med en Fågel i hemmet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, papegojor kan vara riktigt roliga. :)

Grå Jako pratar mycket bättre än aror men är inte lika tillgängliga för alla familjemedlemmar. De gifter sig i de flesta fall med en person och sen är det bra med det, ingen annan kommer i närheten. Aran är den mest sociala av alla papegojor och kan hanteras av alla i familjen, därför valde vi en ara.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen treliga djur! Våran Grå Jako är bara lite mer än ett år och kan säga ca 10 ord och lätenså väldigt lättlärd:)!

Vi har turen att han gillar både "husse" och "matte":) de enda personerna han inte gillar är barn under 10 år och andra djur haha:)

Mord i blicken blir det då ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mio har lärt sig skrika så man blir döv, så jag och sambon har ofta sagt nääe mio, så nu vet han att om man skriker ska man säga nääe mio till sig själv haha :)

Blir lite OT men trevligt att snacka med någon som har en huligan med haha :)

Tror nästan de är värre än barn, iaf ibland :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar. Såg ju att du har ett likadant kar, är det Ragmans gamla?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Japp det är det. Gjorde dock lite ändring i sumpen. Men annars var det i finfint skicke. Lite roligt vi har samma val av både hund/kar-Tummen upp Här är min Rottis tik. Ha det gott

post-5783-14468921971027_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rottisar är härliga, vi har en tik och en hane plus en stor blandras.. en Felipe..

Tack Tedd, Ozzy är en riktig stolle. :)

Lite arbete i karet idag. En av Chromisarna var i sumpen när jag kom hem så det var bara att lyfta ur all teknik och ner med håven. Passade på att städa av skummaren lite invändigt när den ändå var nere.

Igår lyfte jag ur lite koraller som jag inte var nöjd med och satte dem i lilla karet. Bl.a. Gornioporan som clownerna bodde i. Gornioporan blev allt mer missnöjd med clownernas uppvaktning och såg till slut riktigt ledsen ut så det fanns inget annat att göra. Clownerna blev såklart lite sura men jag hoppas att de flyttar in i Euphyllian istället. Det blir nog så att alla mjukisar åker ur karet för att kunna fylla upp med fler SPS'er.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådärja... då kom äntligen det där tillfället man har väntat på. Imorgon bär det av för att hämta hem en anemon till clownerna.

Härligt Mats! Hoppas du får fatt i ett snyggt exemplar som dina clowner gillar -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir en helt vanlig röd BTA. Hoppas bara att clownerna uppskattar den, de är lite vilsna nu sedan jag tog Gornioporan från dem.

En blå Stichodactyla Haddoni hade varit något Fredrik, men jag känner att vårt kar är alldeles för litet för en så stor anemon. ZG hade ett par st. inne härom veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...