Gå till innehåll

Weséns Juwel Trigon 350L hörnkar


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Röda bta är riktigt fina så släng upp en bild när du har möjlighet:) blå haddoni borde väl kunna få plats hos dig? Blev lite insnöad på haddoni ett tag när jag var och hälsade på Laggeman och fick se hans gröna, synd bara att man inte har plats åt en längre, men kanske blir en S. Tapetum en dag istället. Är du nöjd med ljuserampen förresten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 643
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har själv varit inne på att skaffa mig en grön, blå eller röd Haddoni, men det ska nästan vara oundvikligt att dem tar oförsiktiga fiskar med tiden. Annars är det utan tvekan de finaste anemonerna i min mening.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Sjukt fin var den.

Våran Anemon flyttar o har sig rätt mycket om man ens rlr o ändrar nått i karet. Hoppas inte din släpper helt o kör runt hej vilt som våran gjorde i början när ljuset släcktes helt. Sov inget den natten ;)

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den tittar nog fram imorn ska du se. Låna den så länge du vill Mats, gör bättre nytta hos dig än i mitt förråd :)

Ja, det gör den säkert. Den har redan gått snart ett helt varv runt stenen och är på väg mot framsidan igen... knasboll.

Hursomhelst, tidigare ikväll fick anemonen en liten bit upptinad laxfilé och satte i sig det ganska snabbt, så den verkade vara rejält hungrig. Ska köpa räkor imorgon.

Ja Mikael, den är fin... men en mycket märklig varelse. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe första morgonen är intressant ;)

Ser kanon ut, den kommer nog snart fram och väljer en bra plats.

Jadu Patrik... :)

Den är framme och har fått lite mat idag igen, verkar vara lite svulten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktar ett stort F.Y. till dig som har tilldelat min tråd en stjärna... jag vet vem du är.. -poop-

Lite nya bilder, en anemon som äter fiskkött och några acros som växer som ogräs. :)

Härligt svar på tal! -popcorn-

Fina bilder (som vanligt) på ett kanonkar -dregglar-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktar ett stort F.Y. till dig som har tilldelat min tråd en stjärna... jag vet vem du är.. -poop-

Lite nya bilder, en anemon som äter fiskkött och några acros som växer som ogräs. :)

Hur funkar det där med stjärnor då?

Hur ofta matar du anemonen? Gör du det för att det ska växa eller för att den ska hålla storleken?

Jag matade min tills clownerna började "hosta" den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Robin! :)

Magnus, jag matar den främst för att den ska gilla läget och sitta kvar där den sitter.

Clownerna har ännu inte visat något intresse för monstret men det kommer väl.

Man kan "rejta" trådar genom att tilldela den det antal stjärnor man tycker innehållet är värt. Kolla upp till höger ovanför varje sidas första inlägg. Det står betyg och ett antal stjärnor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Magnus, jag matar den främst för att den ska gilla läget och sitta kvar där den sitter.

Clownerna har ännu inte visat något intresse för monstret men det kommer väl.

För mina clowner tog det typ 2 månader, sen en dag såg jag hur en clown simmade fram och tillbaka och typ kollade läget framför anemonen, sen PANG! så bodde dom där.

Läste att det kunde hjälpa om man vevade runt lite i burken så clownerna skulle känna behov av skydd. Provade det och efter en vecka så tog det skruv. Sen om det verkligen berodde på vevande är en annan historia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dumfan "Annemånsson" kröp av stenen häromdagen och begav sig långt in i revet. Där, långt inne, gömde hon sig tills i dag då hon behagade krypa fram igen. Nu har draken förhoppningsvis hittat sin plats. Fick flytta om en sten med fem-sex stora Ricordeor som inte alls gillade den nya störiga grannen.

Clownerna har flyttat in i Euphylliakolonin.. suck.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dumfan "Annemånsson" kröp av stenen häromdagen och begav sig långt in i revet. Där, långt inne, gömde hon sig tills i dag då hon behagade krypa fram igen. Nu har draken förhoppningsvis hittat sin plats. Fick flytta om en sten med fem-sex stora Ricordeor som inte alls gillade den nya störiga grannen.

Clownerna har flyttat in i Euphylliakolonin.. suck.

Känns som du har lite otur. :( Men den hittar väl sin plats till slut.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som du har lite otur. :( Men den hittar väl sin plats till slut.

Jag har kalkylerat med lite strul när anemonen kom i karet. Än sålänge har det trots allt inte varit så farligt. Hoppas att den stannar där den är nu, sitter bra där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kalkylerat med lite strul när anemonen kom i karet. Än sålänge har det trots allt inte varit så farligt. Hoppas att den stannar där den är nu, sitter bra där.

Ja de får man räkna med. De är lite därför jag inte vill skaffa någon. Eller jag vill men vet inte om jag vågar. :P

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kalkylerat med lite strul när anemonen kom i karet. Än sålänge har det trots allt inte varit så farligt. Hoppas att den stannar där den är nu, sitter bra där.

Risken är att den gör det igen sen den dag du byter ut pumparna till bättre, då blir säkert flödet annorlunda så den kanske tar en runda då med..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Risken är att den gör det igen sen den dag du byter ut pumparna till bättre, då blir säkert flödet annorlunda så den kanske tar en runda då med..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo, den risken finns. Om/när jag uppgraderar pumparna kommer de att sitta på samma ställe. Men alternerande strömmar kanske stör anemonen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...