Gå till innehåll

Weséns Juwel Trigon 350L hörnkar


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 643
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jättebra bilder, jag blir sugen på att köpa nytt objektiv varje gång jag ser sånt här.

Du måste förklara för mig vad det är för djur jag ser på fjärde bilden. Kan inte alls placera det, ser nästan utomjordiskt ut :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättebra bilder, jag blir sugen på att köpa nytt objektiv varje gång jag ser sånt här.

Du måste förklara för mig vad det är för djur jag ser på fjärde bilden. Kan inte alls placera det, ser nästan utomjordiskt ut :smiley9:

Tack.

"Djuret" är vår blågula ara Ozzy. Från tid till annan kan man faktiskt tro att odågan är från en annan planet.. ;)

5649544272_9370862e86_b.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu en vacker bild. Jag misstänkte att det rörde sig om en fågel men fick näsborren till en mun då jag inte kunde urskilja någon näbb. Det hela blev nästan lite läskigt :)

Tackar. Den där gojan är lite läskig kan jag lova.. fy fan vad det känns när han sätter den sidan till och är på nyphumör.. :)

Hunden är lite tjock ja, han har två missbildade tassar så det är lite svårt med motionen för hans del. Dock ser han mycket tjockare ut på bilden än han verkligen är är.. 61 kilo.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar. Den där gojan är lite läskig kan jag lova.. fy fan vad det känns när han sätter den sidan till och är på nyphumör.. :)

Hunden är lite tjock ja, han har två missbildade tassar så det är lite svårt med motionen för hans del. Dock ser han mycket tjockare ut på bilden än han verkligen är är.. 61 kilo.

Ojdå! Stackare! Han ser lite tjock ut men tycker inte 61 kilo låter så mycket. Alla jag har sett och hört om har vägt mer än 70 kilo. :S

Får tillägga att Rottweilers är riktigt fina hundar och jag någon gång efter min labrador ska ha en rottweiler. :)

För övrigt är alla bilder riktigt fina, bra jobbat!

/André

Ändrat av Andy88
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ojdå! Stackare! Han ser lite tjock ut men tycker inte 61 kilo låter så mycket. Alla jag har sett och hört om har vägt mer än 70 kilo. :S

Får tillägga att Rottweilers är riktigt fina hundar och jag någon gång efter min labrador ska ha en rottweiler. :)

För övrigt är alla bilder riktigt fina, bra jobbat!

/André

Många rottweilerägare vill nog att deras hanhundar ska väga så mycket som möjligt... löjligt. ;)

Vår Bevvis väger "bara" 61 kilo, och du har ju sett hur stor han är... :)

Kan verkligen rekommendera en rottweiler Andy, otroligt trevliga hundar.

Tack!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Många rottweilerägare vill nog att deras hanhundar ska väga så mycket som möjligt... löjligt. ;)

Vår Bevvis väger "bara" 61 kilo, och du har ju sett hur stor han är... :)

Kan verkligen rekommendera en rottweiler Andy, otroligt trevliga hundar.

Tack!

Ja så kan de kanske vara. Såg valpar på blocket nu men bor bara i lägenhet nu så de blir lite för mycket med 2 hundar. Hehe. De får vänta! :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har den stora Sinularian åkt ut för gott. Fick polypindragning på acropororna och några små stjärnpolyper igen för en veckas tid sedan. Sinularian åkte ur karet för tre dagar sedan och nu är de sura korallerna på väg att exponera polyperna igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har den stora Sinularian åkt ut för gott. Fick polypindragning på acropororna och några små stjärnpolyper igen för en veckas tid sedan. Sinularian åkte ur karet för tre dagar sedan och nu är de sura korallerna på väg att exponera polyperna igen.

Låter som du börjar få samma problem som vi andra här , när vi mixar vilt i karet..

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som du börjar få samma problem som vi andra här , när vi mixar vilt i karet..

Ja Manne, man lär sig bäst av misstagen.

Frågade ändå i butiken om det kunde bli problem, innan jag köpte den... i övrigt fungerar allt enligt planerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Manne, man lär sig bäst av misstagen.

Frågade ändå i butiken om det kunde bli problem, innan jag köpte den... i övrigt fungerar allt enligt planerna.

Finns ingen chans att butiksägaren kan avgöra det.. Alltid en chansning, speciellt om det är en lite större mjukis och ingen fragg.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ingen chans att butiksägaren kan avgöra det.. Alltid en chansning, speciellt om det är en lite större mjukis och ingen fragg.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nej inte avgöra, men informera en nybörjare om tänkbara problem eller risker. Man lär sig snabbt vem man kan fråga och få vettiga svar från och tvärtom.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mätningar idag.

Ca - 380

Mg - 1350

KH - 7.7

pH - 8.2

Salt - 1.022

PO4 - 0

NO3 - 0.05

Det börjar bli hyfsad balans i Ballingen.

Buffrar upp Ca och ökar Ca-kanalen lite på Grotech'en sen ska det nog bli bra.

Några macroskott från 110L-karet.

post-5300-14468921914811_thumb.jpg

post-5300-14468921915022_thumb.jpg

post-5300-14468921915219_thumb.jpg

post-5300-14468921915419_thumb.jpg

post-5300-1446892191561_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nytt från Zoogiganten idag.

En liten 6 cm Tridacna Maxima.

Ny Puellaris eftersom den andra försvann för en veckas tid sedan.. tror nog att revhummern är boven. :(

Fyra nya Chromis Viridis så nu är de tio i stimmet. Riktigt snyggt när de stimmar runt.

Räknade huvuden på Euphylliakolonin imorse. Det var sammanlagt tio huvuden i kolonin för fyra månader sedan, nu är de nitton. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nytt från Zoogiganten idag.

En liten 6 cm Tridacna Maxima.

Ny Puellaris eftersom den andra försvann för en veckas tid sedan.. tror nog att revhummern är boven. :(

Fyra nya Chromis Viridis så nu är de tio i stimmet. Riktigt snyggt när de stimmar runt.

Räknade huvuden på Euphylliakolonin imorse. Det var sammanlagt tio huvuden i kolonin för fyra månader sedan, nu är de nitton. :)

Härligt med lite nytt i karet.. Musslan , var är bilden Mats.. Kul med fet tillväxt på euphyllian.

Säg nu att du la musslan så att du kan macro fota den.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...