Kelu Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 tänkte kolla om någon har sett eller vet något om hur dom är? inte sett så mycke bilden på genomföringar och avrinning och etc på dom, priser?ja, vore kul och se mer av dom iallafallhttp://www.eheim.de/eheim/inhalte/index.jsp?key=liniendetail_36878_ehenmvh kenny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kladd3 Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Jag var inne på att köpa modellen större men när jag frågade runt för ca ett halvår sen så sa försäljarna att de skulle nog bli svindyra. Men de är snygga och för en nybörjare som mig så hade det varit perfekt. Fick inget pris på en enhet förutom att de sa att de kommer att vara dyra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Jag skulle köpt det lilla men säljaren sa att de haft problem med karen och slutat med dessa. Grymt fina då jag sett de live i butik i närheten. Var två hål borrade i borren men kommer ej ihåg storleken.Lycka till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kelu Postat 5 januari 2011 Författare Dela Postat 5 januari 2011 ja dom ser väldigt fina ut.wrang: vet du vad som va problemen med dom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Fel utav mig?Nej tyvärr men de jag kollade på var inget mp scubcube 165 marine utan de för sötvatten (mp scubcube 125). Marin såg ut att vara nått nytt på deras hemsida med ytavrinning etcDetta har jag hittat.MP - MeerwassseraquariumTraumhafte Unterwasserwelten für zu Hause- Modernste technik für maritime Vielfalt- Erstklassige Verarbeitung- Intelligentes Konzept mit Technikbecken im Unterschrank- Komplette verrohrung vormontiert im Plug & Play System- Patentierter, geräuschloser Überlaufschacht- Extra verstärktes und silikonversiegeltes Möbel- Unverfälschte, natürliche Farbenpracht durch reinste WeißglasscheibenInhalt: 166 LMaße Becken BxTxH: 55 x 55 x 55 cmGlasstärke: 8 mmBeleuchtung: 4 x 24 WattMaße komplett BxTxH: 56 x 56 x 139 cmInhalt Filterbecken Normalbetrieb: 30 LMaximal: 51 LOsmosewasservorrat: 9 LMaße Filterbecken: 45 x 45 x 35 cmGlasstärke Filterbecken: 6 mmEHEIM Förderpumpe l/h: 2000Dekor: weiss/Glasoptik (Milchglastür) En forums tråd visseligen det stora karet men alltid lite kul att se ändåhttp://nanoriff.net/thread.php?threadid=11151&sid=e674f79db0bf61025561f628cf4cd2ed Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kelu Postat 5 januari 2011 Författare Dela Postat 5 januari 2011 aa okej, tack så mycket för hjälpen!ser ut att vara ett färdigt paket detta, näst intill iaf, skummare som fattas mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Det stora sötvattens karet gick för 6500:- inklusive möbel på Hornbach. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stooolpe Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Det stora sötvattens karet gick för 6500:- inklusive möbel på Hornbach.Vad tog de för den mindre varianten på 125 liter inklusive möbel? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Har inte sett den lilla i någon butik tyvärr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stooolpe Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Har inte sett den lilla i någon butik tyvärr.okej synd, tack för svaret, tänkte ringa Hornbach i Malmö för att se om de möjligtvis har det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Kan tillägga att den stora var borta ur min butik så den kanske har gått ur sortimentet? Men ring o kolla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterGG Postat 5 januari 2011 Dela Postat 5 januari 2011 Men det som fanns på hornbach, det var väl inte Eheims scubacube? Tyckte inte mig se att det fanns några eheim loggor på dessa kar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stooolpe Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Men det som fanns på hornbach, det var väl inte Eheims scubacube? Tyckte inte mig se att det fanns några eheim loggor på dessa kar?Har inte sett karet live, men jag tror bara det står mp på karet.http://www.eheim.de/eheim/inhalte/index.jsp?key=9er_24946_ehen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Men det som fanns på hornbach, det var väl inte Eheims scubacube? Tyckte inte mig se att det fanns några eheim loggor på dessa kar?Det var MP-Scubacube från Eheim... iallafall när jag jobbade där... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Någon som vet vart man kan köpa marine versionen i dag? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stooolpe Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Har precis ringt till Hornbach i Malmö och de erbjuder den mindre scubacuben på 50*50*50 cm, dock är det beställningsvara och priset är 4288 kr.Den stora på 275 liter var inget de sålde.Frågade även om de hade möjlighet att ta hem marine versionen som är avsedd för saltvatten, men det kunde de tyvärr inte.Är det någon som vet om man på ett enkelt sätt kan lyfta av toppen med belysningen då jag helst skulle vill ha den öppen upptill? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Det såg ut som att det bara var att lyfta av toppen men jag är inte helt säker.Konstigt att dom inte kunde ta hem dom andra oxå om det ändå var beställnings vara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=33227En som hade den stora burken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stooolpe Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Det såg ut som att det bara var att lyfta av toppen men jag är inte helt säker.Konstigt att dom inte kunde ta hem dom andra oxå om det ändå var beställnings vara.Okej, låter bra.Det går kanske att ta hem ett marine om man betalar i förskott och snackar med rätt person, eftersom det är beställningsvara tycker man att det borde gå att lösa med lite vilja.Det som verkar klent på marine varianten är belysningen, även till 165 liters karet är den i minsta laget om man inte enbart tänkte köra mindre ljuskrävande koraller.165 liter = 96 watt t5270 liter = 96 watt t5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterGG Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Sorry. Nu hänger jag också med. Det stämmer, stod nog MP på de burkar jag såg på Hornbach.. Tror att de fortfarande har kvar scubabay i göteborg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 maj 2011 Dela Postat 18 maj 2011 Gammal tråd jag vet. Men jag kollar endå runt. Pratade också med hornbach i malmö och dom tar bara hem 50*50*50 vilket jag kan tycka är rätt konstigt. Någon i skåne som tar hem 275 liters modellen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stooolpe Postat 18 maj 2011 Dela Postat 18 maj 2011 Gammal tråd jag vet. Men jag kollar endå runt. Pratade också med hornbach i malmö och dom tar bara hem 50*50*50 vilket jag kan tycka är rätt konstigt. Någon i skåne som tar hem 275 liters modellen?Värdelöst, fick samma svar i januari men hade hoppats på att alla Hornbach erbjöd samma utbud efter Reubens svar från Hornbach på facebook.Har blivit sugen på marine varianten även om det måste kompletteras med det mesta, har tyvärr inte hört om någon annan som säljer det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 18 maj 2011 Dela Postat 18 maj 2011 ni kan väl alltid testa att prata med hornbach i göteborg och se om de kan beställa den till malmö Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 18 maj 2011 Dela Postat 18 maj 2011 Jag pratade med en kär vän vid namn Magnus! Han kan beställa hem det till mig men jag får stå för portot själv! Vilket hade blivit 950kr för karet och 950 kr för möblen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 18 maj 2011 Dela Postat 18 maj 2011 för 275liters varianten!? Vägrar tro att den är så billig!EDIT: du kanske menar 950 för frakten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.