Wotan Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Jag har en ATI Bubble Master 200 med en Sicce PSK-2500 pump. Vid rengöring så gick keramikstaven inne i pumpen av. Jag söker nu vars man kan få tag i denna reservdel...Någon som vet? Har en över själv?Är lite bråttom då jag nu sitter utan skummare... Citera
PatriksS Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Såg den i USA: http://www.aquacave.com/sicce-psk-2500-water-pump-br-with-pin-wheel--venturi-2492.htmlBorde nog finnas någonstans i Tyskland också.EDIT: nevermind, du ville ha keramikstaven och jag länkade till hela pumpen. Citera
Wotan Postat 13 januari 2011 Författare Postat 13 januari 2011 Ah, tack för länken Patrik... Jo, keramikstaven måste gå att köpa lös någonstans kan man tycka Citera
wrang Postat 13 januari 2011 Postat 13 januari 2011 (ändrat) Sicce PSK 2500 Protein Skimmer Pump ShaftSicce PSK 2500 protein Skimmer pump red rubber boot SWC Sicce Protein Skimmer pinwheelSicce PSK 2500 Protein Skimmer Short End Cap Shaft används vid MeshweelSicce PSK 2500 protein Skimmer pump Long Shaft end cap används vid pinwheel Ändrat 13 januari 2011 av wrang Citera
Wotan Postat 15 januari 2011 Författare Postat 15 januari 2011 Tackar Wrang...Mail är skickat så får vi se vad de säger om en beställning:). USA är en bit så frakten kanske kostar... Citera
wrang Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Tackar Wrang...Mail är skickat så får vi se vad de säger om en beställning:). USA är en bit så frakten kanske kostar...Hör av dig hur det blir funderar på lite saker jag med! Citera
Wotan Postat 18 januari 2011 Författare Postat 18 januari 2011 De var då inte snabba med att svara. Har fortfarande inte hört något... Citera
wrang Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 De var då inte snabba med att svara. Har fortfarande inte hört något...Konstigt fick direkt svar att de skickar till Sverige.We can send to Sweden. The shipping costs will be calculated when you go tothe check out. ThanksJaysonSalt Water Connection Citera
wrang Postat 23 januari 2011 Postat 23 januari 2011 Här finns även axel och impellernhttp://www.coral-garden.de/Abschaeumer-Eiweissabschaeumer/ATI-Abschaeumer:::1_60.html Citera
Wotan Postat 26 januari 2011 Författare Postat 26 januari 2011 Lustigt att jag inte fick något svar, jag har även kollat min skräppost för mail...Men den tyska shoppen nedan kanske är bättre för mig, jag tar och kollar upp dem också, tack! Citera
wrang Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 Japp USA är uteslutet Behöver ny impeller och bussningar så blir nog skummaren tystare igen Citera
lynxen Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 Har lite problem med samma pump, den vill inte starta efter varit avstängd, står och skramlar som f-n. Stryper jag insuget med ett finger så drar den igång igen. Haft den nere och hittar inget onormalt.Nu till frågan. Kan masn byta ut Sicce pumpen mot en Eheim som denna http://www.eheim.de/eheim/pdf/en/broschueren/1103_marine_GB.pdf och få samma snurr på skumningen? Citera
stigigemla Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 Det finns nog ingen pump som är lika effektiv som Siccen att köpa lös.Jag har inte sett någon skummare som använder Eheimpumpen så den bör vara ett dåligt val. Jag har själv prövat Eheim 1060 med nålhjul och Aquabee 2000/1 med både nålhjul och trasselimpeller. De är inte i närheten av Siccepumpens effektivitet. Citera
Wotan Postat 27 januari 2011 Författare Postat 27 januari 2011 Uppdatering:http://www.coral-garden.de/Abschaeum...er:::1_60.html kan skicka delarna i ett kuvert för 4,50 Euro i frakt, mycket bra tycker jag... Citera
blackizzz Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 Det finns nog ingen pump som är lika effektiv som Siccen att köpa lös.Jag har inte sett någon skummare som använder Eheimpumpen så den bör vara ett dåligt val. Jag har själv prövat Eheim 1060 med nålhjul och Aquabee 2000/1 med både nålhjul och trasselimpeller. De är inte i närheten av Siccepumpens effektivitet.Kanske inte standard eller stock, men en laguna med lite modifieringar är helt klart ett alternativ, titta på DIY red dragon på RC så får du se lite möjligheter... HTH blackizzz Citera
stigigemla Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Det är en bra mycket större och kraftigare pump som drar betydligt mer ström och knappast passar utan att man moddar en del. Sedan är det ju frågan om vattenmängden också. Man kan ju inte bara spola skummet från pumpen genom skummaren. Och stryper man flödet genom pumpen för mycket får den inte sin vattensmörjning. Lagunapumpen är nog bra för större skummare, 25 till 30 cm skulle jag tro. Citera
wrang Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Så då har jag beställt från ovan webbshop1st axel och 1st impeller550Skr ink fraktUndra om denna impellern är bättre än jag har idag. själva "burret" ser tätare ut än den jag har idag men allt går ju framåt Citera
blackizzz Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Stig, visst passar Lagunan till större skummare men 25-30cm i diameter? Så stora behöver de inte vara. Kanske rimligare med 18 max 25. Den mindre Lagunan som används till tex red dragon mini 1500 används ju till BK mini som är 6 tum i dia... Så tror nog det är fullt möjligtSent from my iPhone 3Gs using Tapatalk //Blackizzz Citera
stigigemla Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 För att få den att fungera bra har de gjort ett nytt pumphuvud. Och Siccen suger mer luft. Citera
wrang Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Impeller och axel kom idag och burret ser ut som jag har idag.5dagar från Tyskland Citera
wrang Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 4år Gammal impeller till vänster Och ny till höger Citera
Laggeman Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Sweet! Man kanske skulle öppna upp sin pump och inspektera hur trasslet ser ut. Citera
Wotan Postat 3 februari 2011 Författare Postat 3 februari 2011 Wrang, hur är ljudnivån för dig med den nya impellern? Blev det lägre eller är det samma som tidigare och endast ökad effekt?Funderar på att byta även den då min granne under hör skummarpumpen i sin lägenhet... Citera
wrang Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 ja gör detta. Den gamla är orginal sedan jag köpte skummaren och har inte bytt detta själv som andra föreslagit att man kan göra. Upplever som om skummaren går tystare igen med nya bussningar och axel men kraftigare luftblandning Citera
wrang Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Wrang, hur är ljudnivån för dig med den nya impellern? Blev det lägre eller är det samma som tidigare och endast ökad effekt?Funderar på att byta även den då min granne under hör skummarpumpen i sin lägenhet...Tycker att det blev bättre med den nya och tom suget som var innan från slangen som suger in luft hörs inte alls på samma sätt behöver ingen ljudddämmare längre på luftlangen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.