Gå till innehåll

Automatisk bevakning på skapade/svarade foruminlägg


vll1g

Tycker du att de ska vara standard att få bevakning på forumtrådar man skapat/svarat?  

20 användare har röstat

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Rekommenderade inlägg

Idag måste man ju "prenumerera" på alla inlägg som man har skrivit eller skapat för att veta om någon har svarat.

Skulle ni inte kunna ha de som standard?

Att när man skrivit/skapat ett inlägg automatiskt får ett email om någon svarat på tråden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag måste man ju "prenumerera" på alla inlägg som man har skrivit eller skapat för att veta om någon har svarat.

Skulle ni inte kunna ha de som standard?

Att när man skrivit/skapat ett inlägg automatiskt får ett email om någon svarat på tråden?

Du ställer in detta själv i din kontrollpanel hur du vill ha det med trådar eller forums prenumerationer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut inte >_< särskillt om man inte vet vart man gör detta, så skapar man en tråd och är borta 3 timmar så får man 60 mail...

Skulle vara bra om det var så att man fick ETT mail när något nyt fanns att läsa, men inte ett för varje ny post.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prenumerationen är just det som "efterfrågas", ett email som går ut och informerar om nya inlägg i trådar. Exakt hur det upp för sig styrs i kontrollpanelen, under "redigera alternativ".

(Nå, för oss dödliga, jag vet inte om det fungerar annorlunda för moderatorer, men det borde det inte göra...)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör en prenumeration?
Jag har stängt av mailfunktionen. Det är ju inte så kul att få hundra mail om dagen.
I det här fallet skulle jag säga att prenumerationen inte gör någonting. Eventuellt skulle man argumentera för att det ger en lista över vilka trådar man varit aktiv i, samt låter en snabbt lokalisera dem, exempelvis genom "Snabblänkar - Prenumerationer" men funktionen är ju just emailen...

Det hade kanske varit ett alternativ för dig att ändra inställning så du fick ett email om dagen / veckan, om nu mängden är ett problem. Det borde bli lika många länkar till de olika trådarna, men i ett email. Att ta bort prenumerationerna om email funktionen är avstängd ser jag egentligen ingen vits med, det gör varesig till, eller från. Eventuellt kan man hävda att det spar lite utrymme på servern, som inte behöver spara listan över dina prenumerationer längre...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igen hade det ju varit bra med en framsida som som blir ens huvudsida istället för söka nya inlägg, där moderatorer kan "pusha ut" viktig information, men man även har länkar till trådar man prenumererat på som det finns nya inlägg på... Borde väl finnas plugins till vBulletin som kan fixa det, för som det är nu så är jag väldigt försiktig med vilka trådar jag vill prenumerera på då det lätt blir en ohelig massa mail.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...