Drago Postat 31 januari 2011 Postat 31 januari 2011 Hej!När jag skulle byta plats på min SEIO Prop 320 (drog ut kontakten) så ville den inte starta om! Vad kan vara fel? Nu står karet (30 liter) utan cirkulation (så när som på det lilla som skummaren åstakommer). Som tur är finns endast LS i karet nu men vill givetvis få igång pumpen så snabbt som möjligt? Vad kan vara fel? Citera
Nordin Postat 31 januari 2011 Postat 31 januari 2011 Har oxå haft problem med dessa, kolla så de inte är fullt me alger å klegg i den, annars så kan du få skaka den, då brukar dom starta! Citera
Drago Postat 31 januari 2011 Författare Postat 31 januari 2011 Tack för snabbt svar. Helt plötsligt startade den. Den ser helt ren ut, har bara gått två dygn. Märkligt... Citera
Marko Postat 31 januari 2011 Postat 31 januari 2011 Jag tror att det har med motorkonstruktionen att göra, ibland vägrar pumparna bara att gå igen. Lite skakande, svärande och on-off:ande brukar lösa problemet... Citera
Lasse Postat 1 februari 2011 Postat 1 februari 2011 Ibland kan det hjälpa att bara vända kontakten i uttaget.MVH Lasse Citera
stigigemla Postat 1 februari 2011 Postat 1 februari 2011 Ta ur drivmagneten och se om det är en spricka på den. Citera
TommyM Postat 1 februari 2011 Postat 1 februari 2011 Har själv haft samma problem med samma typ av pump men den funka efter en stund om man bara stängde av och på igen. Citera
Mrbw Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Hänt samma sak för mig med en pump från samma märke, jag tog ut drivmagneten och satte in den igen. Funkade som vanligt efteråt. Citera
Drago Postat 15 februari 2011 Författare Postat 15 februari 2011 (ändrat) Nu har det hänt igen! Provat med alla ovanstående förslag utan framgång förutom att ta ut drivmagneten. Hur gör man det? Hittar ingen bruksanvisnig eller sprängskiss på nätet.Hur länge kan burken stå utan cirkulation? Är i uppstart och har bara LS än så känge.Edit: Efter en del skruvande lyckades jag få ut drivmagneten. Tydligen så kan pumpen haka upp sig och börjar fungera om man vrider magneten ett "hack" så att säga. Märkligt att den kan stanna mitt i drift. Om någon har tips på liknande pumpar med liknande mått (måste passa in i mitt fack) så tas de tacksamt emot. Ändrat 15 februari 2011 av Drago Citera
goradl Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Jag har haft samma problem några ggr, det jag märkt är att det lilla gummit som håller keramik staven till propellern kan vara super strävt. Det jag har gjort är att ta 1 droppe matolja och smort in det lilla gummit, efter det har det funkat perfekt. Och jag tror inte en droppe matolja stör något annat i karet. Citera
Drago Postat 15 februari 2011 Författare Postat 15 februari 2011 Jag har haft samma problem några ggr, det jag märkt är att det lilla gummit som håller keramik staven till propellern kan vara super strävt. Det jag har gjort är att ta 1 droppe matolja och smort in det lilla gummit, efter det har det funkat perfekt. Och jag tror inte en droppe matolja stör något annat i karet.Aha, okej! Kanske är det det för mycket friktion mot gummit som skapar problemet? Tack för tipset, ska smörja nästa gång jag rengör pumpen. Citera
_Manne_ Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Kolla på korallia nano.. 900l/h tex finns även tunze 6015 om jag mins rätt.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.