blackizzz Postat 19 februari 2011 Postat 19 februari 2011 Med höj sänkbar baffel =PMan ser det säkert inte men det är en skåra i den höjbara baffeln och en liten skruv som fästs i den fastsittande baffeln.HTHBlackizzz Citera
petnym Postat 19 februari 2011 Postat 19 februari 2011 Peter du måste ha den största sumpen om man tittar på hur många liter du har i det men du får inte plats med så mycket teknik i den. vet att du har allt utanför men det är ju en liten risk om nått rör skulle gå sönder. Visst rymmer min sump all teknik jag önskar... Allt utom kalciumreaktorn är i sumpen, jag har bara inte orkat rita in det i min skiss... Citera
Hirez Postat 19 februari 2011 Författare Postat 19 februari 2011 Fan vad glad man blir när det ser ut så här! Det ser himla fint ut!!Jag skall prova att rendera skönheten.. Citera
hansson_1985 Postat 19 februari 2011 Postat 19 februari 2011 Visst rymmer min sump all teknik jag önskar... Allt utom kalciumreaktorn är i sumpen, jag har bara inte orkat rita in det i min skiss...kan du inte lägga upp en bild på din sump här. kul att se. hur går det att bytta vatten i din vattenbyterdel? Citera
Hirez Postat 19 februari 2011 Författare Postat 19 februari 2011 Hmm det ser himla fint ut. Jag funderar bara på all den yta som jag inte riktigt använder, och kanske kan ställa skummare på något och höja upp hela vattennivån i returdelen.Jag klurar vidare... Citera
petnym Postat 19 februari 2011 Postat 19 februari 2011 kan du inte lägga upp en bild på din sump här. kul att se. Se denna tråd på reefcentral...http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1703998Numera har jag biopellets istället för fosfatabsorber och aktivt kol i reaktorn, pumpen är också flyttad till retursektionen och utflödet går tillbaka till skummaren. Dessutom har jag två doppvärmare varav en i vattenbytesfacket.hur går det att bytta vatten i din vattenbyterdel?Det funkar kanonbra... (Man behöver dock en pump för att få ordentlig fart på vattnet eftersom fallhöjden blir så låg när sumpen står så nära golvet). Citera
petnym Postat 19 februari 2011 Postat 19 februari 2011 Ser det rätt ut? eller har jag missat något?Om du ställer skummaren på något så kan du ha lite mer vatten i sumpen. Tror inte du behöver så mycket marginal som du har nu... Citera
Hirez Postat 19 februari 2011 Författare Postat 19 februari 2011 Trevligt, betyder att jag kan ha lite mer vatten Citera
blackizzz Postat 19 februari 2011 Postat 19 februari 2011 Med den marginalen du har nu kan du ju dränka skummaren =P vore lite jobbigt om man kom hem och skummarkoppen var under vatten Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.