Gå till innehåll

Vertex Alpha 170


Rekommenderade inlägg

Lite nyfiken på denna skummare. Nån som använder den eller någon av dess storebröder??

Är den tyst? Något negativt att säga om den? Förutom möjligtvis priset då....

När jag undrar om den är tyst så jämför jag med min gamla TF200 med Eheim 1060. Den mullrar trots petflaska med filtervadd på insuget..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, så om jag köper en så får jag många kompisar här?? :)

Är det ny på Svenska marknaden då eller om ingen i Sverige har den?

Drakfisken.se är nog det enda stället i Sverige som saluför produkten i sitt sortiment. Sen någon månad tillbaka.

Om du får några kompisar vet jag inte..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollat lite på Bubbleking mini 160 och 180 oxå. Alfa 170 lägger sig mitt i mellan dom om man tittar på hur mycket luft dom drar... Vet inte riktigt vad mer man ska titta på.

Båda modellerna använder sig av mini Red dragon pumpar.

På BK sitter pumpen under skummaren vilket troligtvis gör att den tar lite mindre plats i sumpen. Påverkar detta även minsta vattennivån man måsta ha i sumpen? Jag ligger på ca 20cm.

Samma tillverkare på både dessa modellerna föresten, Royal Exclusive.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollat lite på Bubbleking mini 160 och 180 oxå. Alfa 170 lägger sig mitt i mellan dom om man tittar på hur mycket luft dom drar... Vet inte riktigt vad mer man ska titta på.

Båda modellerna använder sig av mini Red dragon pumpar.

På BK sitter pumpen under skummaren vilket troligtvis gör att den tar lite mindre plats i sumpen. Påverkar detta även minsta vattennivån man måsta ha i sumpen? Jag ligger på ca 20cm.

Samma tillverkare på både dessa modellerna föresten, Royal Exclusive.

Jag kör en bubble king mini 200 , haft den ett par veckor nu. Funkar kanon , var hemsk sugen på en vertex i 200 modell, men så kom denna ut på annons.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör en bubble king mini 200 , haft den ett par veckor nu. Funkar kanon , var hemsk sugen på en vertex i 200 modell, men så kom denna ut på annons.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den kör du i ditt 600l eller?

Vet du om det finns nån lägsta vattennivå man måste ha i sumpen?

Har sett att tex bubbelmagnus skummarna med pumpen placerad under skummaren kräver 24cm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den kör du i ditt 600l eller?

Vet du om det finns nån lägsta vattennivå man måste ha i sumpen?

Har sett att tex bubbelmagnus skummarna med pumpen placerad under skummaren kräver 24cm.

Japp , mitt 600 kar , har inte hittat någon lägsta nivå , har själv väldigt låg nivå i supen o det funkar över förväntan faktiskt, mycket gediget bygge.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp , mitt 600 kar , har inte hittat någon lägsta nivå , har själv väldigt låg nivå i supen o det funkar över förväntan faktiskt, mycket gediget bygge.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, som sagt jag ligger på 20cm i min sump... Du tror det är tillräckligt alltså?

Nån som säljer dessa BK mini i Sverige?

BK mini är snäppet dyrare än Alpha oxå. Undrar vad det är som är bättre på BK'n då som sagt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Drakfisken.se är nog det enda stället i Sverige som saluför produkten i sitt sortiment. Sen någon månad tillbaka.

Om du får några kompisar vet jag inte..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Verkar inte som att det är något de har på lager dock (10 dagars leveranstid) Så jag tror nog att alla större butiker har möjlighet att ta in det för ungefär samma peng.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, som sagt jag ligger på 20cm i min sump... Du tror det är tillräckligt alltså?

Nån som säljer dessa BK mini i Sverige?

BK mini är snäppet dyrare än Alpha oxå. Undrar vad det är som är bättre på BK'n då som sagt....

Jag kollade min sump , ca 17 cm har jag där skummaren står..

Det är väl triton som saluför BK tex , annars kolla sewatec som är sponsor här på forumet.

Priset att den ena är dyrare än andra är väl "märket" som kostar. Båda kör med det "bästa" som det heter.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

He he, det brukar dyka upp annonser när nått diskuteras har jag märkt :)

Men i Uppsala tyvär....

Undrar varför han säljer den föresten..... Köpa nått bättre kanske.. ;)

Den går o skicka ju ! Är du sugen är det bara o slå till..

Hade den fått plats i min sump till kuben så hade det stått såld på annonsen.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...