Gå till innehåll

LED slinga


freddi36

Rekommenderade inlägg

ahh... det funkade inte med länken så som jag hade tänkt...

gör såhär: klicka på belysning i den vänstra spalten, sen på LED slingor/lister, sen är det den med nummret 63126. nummret står före namnet till väster. namnet på slingan är LED-ljusslinga blå

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

LED-ljusslinga

BlåVattentät (IP65) ljusslinga med 10 ljuspunkter. Det är 10 cm mellan varje ljuspunkt som har 2 LEDs och är självhäftande. Används för dekorativ belysning. Drivs med 12 V och drar 1,2 W. Modulstorlek: 25 x 12,5 x 9 mm, modulavstånd: 100 mm.

SpecifikationerAntal LED:20 stEffekt:1,2 WLjusstyrka:20 LumenStröm:100 mAVolt:12 V DCVåglängd:470 nm

om det är denna du menar så blir det ett fint blått sken men det syns bara om det är mörkt i rummet som karet står i

20 lumen i effekt är inte mycket men som månljus funkar det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du själv en?

Jag köpte den vita varianten och tänkte ha som belysning i sumpskåpet men det var bara skit. Kan inte en jämföras med ett levande ljus.

Jag har inte det nu nej. Men jag hade det under bilen för 4 år sedan:P

Och där lös det! men vad drev du dom med? hur mycket volt vill säga?

Går ju att driva dom med under 12 volt för svagare ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte det nu nej. Men jag hade det under bilen för 4 år sedan:P

Och där lös det! men vad drev du dom med? hur mycket volt vill säga?

Går ju att driva dom med under 12 volt för svagare ljus.

Var det exakt sånna du använde då? Jag drev dem med 12 volt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

någon som har testat denna? den värckar bra men går den att böja? http://www.kjell.com/?item=22212&path=45000000,73000000

Jag hade den två sånna i mitt gamla clownhotell som månljus, personligen tyckte jag dom var för starka för det. Dom hade med fördel kunna körts på en lägre styrka än 12v.

Jag tror inte att de kommer funka som något annat än månljus.

Jag skulle rekommendera dem till en vän, men bara som månljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sorry men nu har jag klantat till det igen med länken. det var inte den jag menade, jag menade en annan men jag kan inte klistra in den så den syns direkt utan ni kommer till förstasidan. vet inte varför, jag går in på den jag vill visa och sen kopierar jag www adressen, men den är bara www.kjell.com. det saknas dom sista bokstäverna och nummren. det som står efter kjell.com i den jag råkade länka till innan.

den jag menar ligger under belysningar, LED lister/slingor, sen har den nummret 63042.

http://www.kjell.com/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Väcker liv i denna tråd igen.

Jag har denna på väg till mig med Posten: http://www.clasohlson.com/se/LED-list-RGB/Pr364217000 Gillade att man kan ställa in färgen själv å då hitta en bra färgåtergivning som passar till natten men kanske även till dagen. Vet inte vad det är för effekt på dem så det ska bli intressant att se hur djupt ljuset går i karet.

Hur tänker ni med monteringen med tanke på saltvattnets förmåga att krypa in överallt? Jag tänkte prova att silikona alla anslutningarna och sedan sätta det direkt under locket (RSM 130).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...