Gå till innehåll

Bärhjälp


JFerm

Rekommenderade inlägg

Morsning

Har shoppat loss lite och upptäckte när det nu närmar sig "flyttdax" (Lördag 15:e) attingenav mina "vänner" här i Osbykan hjälpa migmed att bära utan alla har fått förhindersmiley19.gif. Det är ju alltid lika kul med hjälpsamma vänner smiley1.gif. Är inflyttad här och känner inte så många tyvärr smiley5.gif

Kom då på tanken att lägga ut en förfrågan här på forumet!

Är det någon nere i Malmöområdet som har lust och möjlighet att hjälpa till att lasta på en bil och eventuellt hänga på upp till Osby eller om det finns någon häromkring som kan hjälpa till att lossa från bilen i morgon Lördag? Alla här på forumet vet väl vad det innebär med ett akvarieflytt smiley1.gif

Jag skulle bli oerhört tacksam om jag kunde få ett handtagsmiley32.gifoch vem vet, det kanske kan bli en frag eller pavadryckjom som tack för hjälpen smiley4.gif

En tanke jag har är att jag kan övernatta i Malmö ikväll, kunde kanske kombinera med en pilsner och lite saltsnack hos någon smiley17.gif,för attiaf.hyra bil eller släp på Lördag morgon i Malmö och sedan åka tillbaka ner för att lämna den igen på eftermiddagen.

Om någon kan och vill så kan ni slå en signal på min mobil, 0708 - 48 36 23. Skulle som sagt bli väldigt tacksam för den hjälp jag kan få.

Edit : Hmmm, jag kanske skulle se till att det står rätt mobilnummer oxå smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm, det skulle kunna fungera att köra på söndagen istället så om någon kan då är det suveränt smiley4.gif

Jag får fortsätta leta folk plus att han jag skulle låna bilen av har helt plötsligt fått för sig att jag inte kan köra så långt med den smiley11.gifså nu får jag även leta efter hyrlastbil/pickis eller annan bil och hyra släp. smiley11.gifsmiley11.gifsmiley11.gif

Är det inte det ena så är det det andra som jä-las, eller allt på en gång. Murphy är i högform som vanligt............

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle kunna helst på söndag. Alla fraggarna från Christian har frusit ihjäl så då skulle jag kunna passa på att komplettera. Petrol bor ju bara en mil ifrån min väg så jag kanske kan hämta upp honom?Tyvärr har jag litet dålig koppling på min bil så jag vågar inte dra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som det ser ut nuverkar det som omjag kanske får hjälp av Christian nere i Malmö tillsammans med killen som jag köpt karet av och eventuellt en kompis till honom så lastning verkar vara ok. Han bor på första våningen så det är lätt lastat, hmm lagom lätt iaf. smiley1.gif

Tanken är att vara där tidigt på förmiddagen 9-10 och det tar kanske c:a 2,5 timme att tömma/packa/lasta sedan tar det nog 1,5-2 h upp till Osby beroende på vad för fordon jag får tag på,men bör nog vara färdig för attlossa/bära upp karet vid c:a 14:30-15:00 i Osby.

Jag behöver egentligen bara bärhjälp med själva karet och en stor tunna, resten bör jag klara själv.Just det, dagen för kalaset är nu Söndag smiley17.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var den här dagen till ända, och även min rygg, armar och ben smiley11.gif

Det var länge sedan jag bar så här mycket...

Startade strax efter 08:00 med att hämta släp och har nu blötlagt sista stenen 23:20 c:a.

JÄTTESTORT TACK till Christian, Petrol och Stigigemla som hjälpte mig med lastning och lossning. Utan er hade jag inte klarat det här. Tack än en gång smiley32.gifsmiley4.gifsmiley32.gifsmiley4.gifsmiley32.gifsmiley4.gifsmiley32.gifsmiley4.gifsmiley32.gif

Hur karet ser ut? vet inte,för det står just nu uppdelat i 42 olika spannar, hinkar, bunkar, byttor, små kar, större kar och lite överallt i lägenhetensmiley37.gif.

Nu börjar det roliga jobbet med att vänja koraller och fiskar för ett kortare dopp i mitt 450liters och sedan en lätt uppputsning och rengöring av kar och sump mm. följt av aquascaping och flytt till "nytt" 700 liters kar smiley4.gif. Tror inte jag har några fritidsproblem de närmaste två veckorna smiley17.gif. Har jag tid för allt det här ? Jovisst, jag pluggar ju bara matte 8 timmar om dagen plus hemuppgifter så det är ju en baggis, allt för hobbyn ju smiley37.gif

Än en gång, TACK gubbar! Det får bli ett par pilsner och några rökiga 18-åriga 6:ornär allt är klart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då vartFlavesensen förpassad till fiskhimmelen oxå smiley11.gifHade fastnat i ett pumpinsug!!!!!!. Fjärilen klarade inte flytten över huvudtagen utan vart dödförklarad tidigt. Ja ja, det är ju alltid en risk med flyttar men tråkigt. Mångyltan simmar friskt runt i ett 200 liters just nu. Ocelarisarna och Luriculusen ser ut att må gott i 450 karet och äter fint iaf.

Svårt att säga om någon korall vikt hädan än men det ser lovande ut, de flesta har iaf. börjat visa tendenser till att "slå ut" så jag har gott mod (än så länge iaf smiley1.gif)

Dax att börja putsa på nya karet och ställningen så att de blir fräscha igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Hehe!

Jo, lite nervöst vart det i trapphuset :-) Men Stig var en fena på att ta emot ett 700 liters kar med magen ramlandes baklänges. Puh... trodde han skulle klyvas på mitten där...

Jodå, karet är igång om än något provisoriskt.

Har börjat jobba i Vejbystrand så jag är sällan hemma och det kommer att bli jobb i Polen i höst så jag vet inte riktigt hur jag skall göra med allt. Skall se om jag hittar någon bild.

Lejonkungen :

Det finns en och annan rökig förutom Laphroaigh som är 18 år :-) även om deras 15-åriga helt ok :-) :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...