Mrbw Postat 27 maj 2011 Postat 27 maj 2011 Alla andra koraller mår prima, min andra euhpyllia mår jätte bra. Men sedan någon vecka tillbaka har denna börjar dra in sig etc. Den står där det är lite cirkulation. Citera
Dimorb Postat 27 maj 2011 Postat 27 maj 2011 Vad har du för nitrat, nitrit och fosfatvärde?Kolla riktigt noga ifall du kan se små prickar som rör sig inne i eller på polyperna har råkat ut för någon form av parasit tidigare och då uppträdde någon euphyllia "slött" hos mig. Citera
jizeta Postat 27 maj 2011 Postat 27 maj 2011 Är det bruna nederst på bilden vad jag tror skulle jag gissa på brown jelly dicease... Citera
nike83 Postat 27 maj 2011 Postat 27 maj 2011 mina mådde prima när jag hade mycket fosfat i vattnet, dock inte lika bra när värdena började gå ner.... jag måste stödmata min! Citera
Dimorb Postat 27 maj 2011 Postat 27 maj 2011 Brown jelly brukar väl täcka polypen och inte släppas från munnen?Sebastian är det bruna på bilden någon som har legat på eller runt polypen eller är det något som kommit ut från munnen? Citera
Mrbw Postat 27 maj 2011 Författare Postat 27 maj 2011 Det spottas ur munnen och inte någonting som hänger på korallen.Låter som samma som nike83, för inte haft skummare på ett tag fram tills igår, så kommit en hel del mera alger än tidigare. (oftare vatten byten, inte osmos)Ska börja stödmata och se vad som händer. Citera
Dimorb Postat 27 maj 2011 Postat 27 maj 2011 Du märker snabbt om det är förändringen som har gjort det eftersom kraftigare svängningar alltid visar sig på ett eller annat sätt.Var försiktig bara så du inte stressar den mer OM det nu är så att det är förändringar i vattnet. Citera
Ragman Postat 27 maj 2011 Postat 27 maj 2011 det har hänt mig några ggr med! särskilt om man stört den på nåt sätt. men den har varit som vanligt dagen efter igen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.