Arcticreef Postat 12 april 2012 Författare Postat 12 april 2012 Min gode man - gott att se ett livstecken Tackar för tipset - ska omedelbart åka till firman och kapa rörGod ide! Men jag skulle låta den yngre kollegan sköta sågandet... Faktum är att ideen är lysande. Värdet av självreproducerande "kryp" i burken kan inte underskattas. Lite inspiration!http://www.inlandaquatics.com/Hoppas dyka upp i slutet av maj Citera
Arcticreef Postat 27 maj 2012 Författare Postat 27 maj 2012 Har just avslutat en kamp mot alger med metoden jag postade i "Alger". Lite uppdatering Citera
Arcticreef Postat 17 juni 2012 Författare Postat 17 juni 2012 Har köpt en icke fotosyntetisk mjukis. Jag kör med en DSB och sådana producerar ganska rejält med plankton. För några år sedan pratade jag med Leffe Triton som berättade att han testat DSB. I den burken överlevde annars svåra arter som tex flame scallops. Vi får se hur det gåt men " so far, so good". Citera
Arcticreef Postat 1 mars 2014 Författare Postat 1 mars 2014 Har legat lite lågt här ett tag men idag uppdaterade jag belysningen. Tog bort 4x54 rampen och tryckte dit 2 Kessil 360 wide angle LEDs. Mär kräm samt enkelt reglerbar färg. Ger också bättre tillgång till tanken ovanifrån. Sen gillar jag akvarier med en "lab look".hade tyvärr bara iPhone att fota med. Citera
salar Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Har legat lite lågt här ett tag men idag uppdaterade jag belysningen. Tog bort 4x54 rampen och tryckte dit 2 Kessil 360 wide angle LEDs. Mär kräm samt enkelt reglerbar färg. Ger också bättre tillgång till tanken ovanifrån. Sen gillar jag akvarier med en "lab look".hade tyvärr bara iPhone att fota med.Nice.Jag tror att Leffe tycker du har en östersjöbiotop så han får nog skicka dig ett par spser nu när butiken e full.Patrik Citera
Arcticreef Postat 1 mars 2014 Författare Postat 1 mars 2014 Nice.Jag tror att Leffe tycker du har en östersjöbiotop så han får nog skicka dig ett par spser nu när butiken e full.PatrikHaha! Har legat lite lågt ett tag men nu är jag igång igen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.