Gå till innehåll

Meanwell driver med PWM krånglar.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag tänkte bara fråga vad det slutade på.

Vart det 12V och 860Ohm för två drivers?

Kommer du ihåg vilken spänning du mätte upp då på PWM signalen (vid 100%)?

Det slutade på 12volt , 1kohm 7,3volt vid 100% i programmet.

En annan fråga som du lätt kan svara på.. Mina större drivers stängs ju aldrig av helt.. Hlg-185h-42b även dessa meanwell , då gäller det bara att sätta timer på kontakten i princip , antar att det inte finns andra alternativ ?

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det slutade på 12volt , 1kohm 7,3volt vid 100% i programmet.

En annan fråga som du lätt kan svara på.. Mina större drivers stängs ju aldrig av helt.. Hlg-185h-42b även dessa meanwell , då gäller det bara att sätta timer på kontakten i princip , antar att det inte finns andra alternativ ?

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Tyvärr det ju så med den drivern att du måste bryta inspänningen för att få den helt svart

Jag antar att du inte behöver några pullups på den då den i princip har det inbyggt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nix.. ingen pullup , blir till o programera två kontakter då för att stänga av helt då, en till dom vita resp en till blåa..

sitter just nu o går igenom lite tider till styrningen , så detta ska bli riktigt bra.. så sjukt härligt när rent blått är igång.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle föreslå att du tar samma GHL driver jag har för mina. Den fördelar ut L1/L2 exempelvis i två separat kontakter (+ och -). Du matar in 240 Volt för drivrarna och de går via var sitt relä som slår av 240 volten när signalen är på 0. Du har ju en enkel GHL driver. Sen kopplar du 1-10 V till din 4 passiv och 240 volt (efter reläet) till drivermatningen.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle föreslå att du tar samma GHL driver jag har för mina. Den fördelar ut L1/L2 exempelvis i två separat kontakter (+ och -). Du matar in 240 Volt för drivrarna och de går via var sitt relä som slår av 240 volten när signalen är på 0. Du har ju en enkel GHL driver. Sen kopplar du 1-10 V till din 4 passiv och 240 volt (efter reläet) till drivermatningen.

MVH Lasse

Jag har en Powerbar som jag satt start tid samt sluttid för vita resp blåa leds på varsin kontakt o bara pluggat in driversen där i princip. Ska se hur det går ikväll när allt ska för första gången släckas i rätt ordning.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Hej,

Sorry för att jag bumpar denna tråden igen. Men ämnet behandlar exakt det jag vill göra. Alltså att använda en LEDcontrol4 passiv tillsammans med MeanWell drivers.

Denna lösning verkar kräva ett pull-up motstånd för att kunna dimma ljuset. Vet någon om det finns någon driver där detta inte är nödvändigt?

På så vis förenklas bygget något.

Manne: Är du nöjd med denna lösning? Har du någon bild du kan dela med dig av på själv ihopkopplandet av motståndet och LEDcontrol4?

Mvh Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...